CS2: Befutott Mirage és vele együtt a vásárlás teljes felforgatása

CS2: Befutott Mirage és vele együtt a vásárlás teljes felforgatása

A VAC-hoz is hozzányúlt a Valve, valamint kijöttek végre a fejlesztői eszközök pályák és skinek készítéséhez.

Elég masszív frissítéssel állt elő a Valve az éjjel a Counter-Strike 2 Limited Testhez. Szinte mindenhez hozzányúltak, a leglátványosabb változásokat azonban az elérhető MM-pályák és a vásárlási menü környékén kell keresni. Már épp ideje volt, hogy csináljon valamit a Valve, mert síri csönd honolt a CS2 körül hetek óta. Sokan azt várták, hogy esetleg a Párizs Major közben lesz valami, de ahogyan a bajnoki matricákra is várni kellett, úgy erre is.

Kezdjük a jó hírrel, vagyis azzal, hogy ismét elbúcsúzunk Dust II-től. Valljuk be, ez a pálya a kutyát sem érdekelte már, a CS2 tesztelői inkább nem játszottak a bétával, annyira ráuntak. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ez a klasszikus pálya nem egy versenypálya már, tehát a profik sem fognak órákat időzni rajta. A helyére érkező Mirage viszont alighanem mindenki kedvét újra meg fogja hozni a játékhoz. Nagy változások nem történtek, leginkább a látvány javult ezen a pályán. Viszont a volumetrikus füstöknek hála rengeteg korábban használt trükkről le kell mondania a játékosoknak. Sebaj, majd lesznek újak!

A legnagyobb változás azonban nem Mirage, hanem a vásárlási menü teljes átalakítása. A korábbi tárcsás menü helyett egy Valoranthoz hasonló rácsos elrendezést kapunk majd. Továbbá innentől kezdve nem vihetünk magunkkal minden, a játékban elérhető fegyvert, csak 5-5 darabot minden kategóriából. Ami azért lesz majd érdekes, mert az SMG-ket és a Heavy fegyvereket például összevonták egy kategóriába, így nekünk kell eldönteni, hogy melyik 5-re van inkább szükségünk ebből a temérdek opcióból. Ha pedig esetleg a rossz dolgot vettük volna meg egy kör elején, akkor a vásárlási idő alatt visszaválthatunk a boltban mindent, amit nem használtunk, beleértve a fegyvereket, a gránátokat és a kevlárt – viszlát „vett a lila, force-oljunk akkor mi is”.

Alább elolvashatjátok az összes kisebb és nagyobb változást a CS2-ben, de mielőtt ezt megtennétek, szeretnénk gyorsan kitérni még két dologra, amit a Valve nem említett meg a listán, pedig teljesen megváltoztatják azt, ahogyan a játék működik. Az egyik, hogy új hangja lett a FAMAS-nak, a másik, hogy a molóval megölt csirkék mostantól megsülnek – valaki nagyon éhes lehetett a Valve-nál.

A frissítések teljes listája

[ PÁLYÁK ]

  • Mirage váltotta Dust II-t a hivatalos Counter-Strike 2 Limited Test meccskereső szervereken.

[ FEGYVEREK ]

A vásárlási menü alaposan megváltozott:

  • Rendelj hozzá bármilyen (a térfélnek megfelelő) fegyvert a kategóriákon belül a helyekhez.
  • A játékosoknak mindkét térfélhez 1 kezdő pisztoly helyet, 4 egyéb pisztoly helyet, 5 Mid-tier fegyver helyet (korábban "SMG-k" és "Heavy fegyverek") és 5 Rifle helyet kell összerakniuk tetszésük szerint.
  • A menü támogatja a drag-and-dropot és úgy lett átalakítva, hogy egy képernyőn elférjen minden.

A játékon belüli vásárlási menü felülete így változott:

  • A korábbi tárcsát egy rácsra cserélték, amely egyszerre mutatja az összes vásárlási lehetőséget.
  • A csapattársak vásárlásai megjelennek a vásárlás menüben.
  • A fegyverek "statisztikái" kijelzőt egyszerű és egyértelmű leírások váltották fel.
  • A játékosok mostantól visszatéríthetnek minden olyan vásárlást, amelyet az adott kör elején vásároltak, de nem használtak. 

A Steam közösségi piacon található CS:GO-itemek a Counter-Strike 2-ben is megvizsgálhatóak lettek.

[ SUB-TICK ]

  • A sub-tick mozgás mostantól pontosabb és kevésbé érződik úgy, mintha lebegnénk.
  • Finomhangolták a fegyverek visszarúgásának helyreállását úgy, hogy az a késleltetéstől független legyen a kliens sub-tick helyreállása során.
  • A mozgáshoz használt billentyűk elengedését mostantól helyesen regisztrálja a sub-tick rendszer.
  • Egy tripla stack legfelső játékosa mostantól lőhet.
  • A finomhangolt nézet lyukasztó kamera rázkódási effektusa fényképezés közben, hogy a késleltetéstől független legyen, és szinkronizálva legyen a kliens összes többi subtick fényképezési effektusával.

[ VOLUMETRIKUS FÜST ]

  • A HE gránát hatása a füstre csökkent.
  • Javított megvilágítás/renderelés, amikor a füst több jól megvilágított területet átfed.
  • A sörétes puskák mostantól nagyobb lyukakat hoznak létre a füst mennyiségében, mint korábban.

[ ANIMÁCIÓK ]

  • Számos nézetmodell és blending animáció javítás.
  • Módosították a fegyverek megvizsgálása” nézetmodellt, hogy megszüntessék az animáció bugolását.
  • Továbbfejlesztették a járási animációt.
  • A levegőbe ugrást és a párkányról való lefutást mostantól megkülönböztetik, hogy különbözzön a karakter mozgása.

[ HANG ]

  • A játékos saját lépéshangjait immár a kliens előrejelzi a késleltetéstől független élmény érdekében.

[ RENDERELÉS ]

  • Jobb teljesítmény és reszponzívabb lett a játék ablakos és teljes képernyős ablakos módban.
  • Javítottak számos bugot és renderelési hibát.

[ BEVITEL ]

  • Kijavították azt a hibát, amely miatt a bevitel helytelenül működött, miután gyakorlati módban átvett valaki egy botot.
  • Javították a hibát, amely a bevitel végleges meghibásodását okozta, ha több parancsot egy billentyűhöz bindoltek. A multi-bindek visszatértek, kivéve a jump-throw bindokat.
  • Az egér görgőihez kötött parancsok mostantól megbízhatóan működnek.
  • A fegyverek vizsgálását mostantól a kliens prediktálja a reszponzívabb élmény érdekében.

[ VAC ]

  • A mérkőzés nem érinti a résztvevők ügyességi csoportját.
  • A VAC mostantól valós időben fogja osztani az eltiltást és be is fejezi a meccset a kör végén (hacsak nem az utolsó körben történt és a csaló veszített).
  • Azok a játékosok, akik nem voltak egy lobbiban a VAC által eltiltott játékossal, XP-t kapnak a meccsért.

[ STEAM WORKSHOP TOOLS ]

Bemutatkozik a Counter-Strike 2 Workshop Tools, amelyet a játékon belüli beállítások menüben kapcsolhattok be és tölthettek le – ezek az eszközök lehetővé teszik a közösségi alkotók számára, hogy fegyvereket, matricákat és térképeket készítsenek. Fontos megjegyzés, hogy a Steam Műhely egyelőre nem támogatja a CS2 pályák feltöltését. A Hammer nevű level editor immár a GPU-gyorsított sugárkövetést is támogatja a CS2 pályák megvilágításához. Ez jelentősen felgyorsítja a fordítási időt, de ennek eredményeként egy sugárkövetésre képes GPU-ra van szükség ahhoz, hogy a Hammer teljesen működőképes legyen.

A Hammer minimum GPU igénye:
Nvidia 2060Ti 6gb (2080Ti vagy jobb ajánlott)
AMD 6600XT (6800XT vagy jobb ajánlott)

Kövess Minket!



Gamer szótár