Park Beyond játékteszt: Ülj fel a hullámvasútra!

Park Beyond játékteszt: Ülj fel a hullámvasútra!

Megérkezett a legújabb tycoon-játék, a vidámparkok szerelmeseire új kihívások várnak a Park Beyondban.

Rollercoaster Tycoon, Parkitect, Planet Coaster és 2023. június 15-étől a Park Beyond. A vidámparkok felépítése és menedzselése évtizedek óta meghatározza a szimulátor műfajt. Valamiért az emberek vonzódnak ahhoz, hogy a lehető legnagyobb hullámvasutakkal és őrületes látványosságokkal pakolják tele a kijelölt játékteret, majd utána azzal bíbelődjenek, hogy a takarítószemélyzet fizetése és a hamburger ára megfelelő legyen. Kell egy beállítottság ahhoz, hogy élvezni lehessen a zsánernek ezeket a darabjait, aminek most itt a legújabb képviselője, a Limbic Entertainment csapatának gyümölcse, amit a Bandai Namco Europe adott ki. 

Nagyon egyszerű alapokra építkezik a játékmenet

Ha korábban kipróbáltad a Planet Coastert, akkor azonnal meglepetésként érhet téged, hogy a Park Beyond jóval földhözragadtabb módon igyekszik kiszolgálni a kreatív menedzserek igényeit. Az alapmechanikák kimerülnek az építs utakat, pakolj le létesítményeket, alkoss meg néhány hullámvasutat. Ezután lehet feldíszíteni egyéb látványelemekkel a komplexumot, majd jöhet a finomhangolás. Gyorsan elsajátítható az irányítás, pillanatok alatt beszív téged a program, ami rögtön jó jelnek számíthat, miután kifizetted a közel 17 000 forintos vételárat.

Színes, szagos és csak kicsit bugos

Egy vidámparknak a látványról, a szórakoztatásról, a feledhetetlen élmények megszerzéséről kell szólnia. Nincs ez másképp a virtuális világban sem, ahol fontos lesz figyelni arra, hogy a látogatókat lenyűgözzék az objektumok, élvezzék az utazást, valamint ne felejtsék el ott hagyni összekuporgatott zsebpénzük minél nagyobb hányadát. A búgócsigaként pörgő főszereplők szerencsére csak pont annyit vannak képernyőn, hogy ne legyenek túlságosan idegesítőek, így nyugodtan vissza lehet tenni a fáklyákat és kaszákat a fészerbe. A Park Beyond próbálkozik történetet tenni az épületek lehelyezése mögé, de ez tulajdonképpen csak egy kötelező kör az óriáskeréken, nem igazán van mélysége a párbeszédeknek.

Ha pocsolyába lépsz, akkor cukorkás, hamburgerszószos, esetleg polipnyálkás lesz az új cipőd

A gyerekek, a felnőttek és a családok lesznek azok a csoportok, akik tiszteletüket teszik a bejáratnál. Ez a trió nyomja rá majd a bélyegét arra, hogy pontosan milyen irányba szeretnéd terelni az építőmunkásokat, akik lelkesen teljesítik minden kívánságodat. Az aggódó anyuka lehet nem engedi fel szívesen a csemetéjét a nyaktörő mutatványokra is képes, szinte már személyiséggel rendelkező létesítményre, cserében boldogan megveszi a fagylaltot és a csokit. Ilyen apróságok próbálnak mélységet vinni az egyébként gyorsan kitapasztalható mindennapi működésbe, de itt már érződik az, hogy talán nem helyezték a fejlesztők mindig jó helyre a fókuszt.

Belerepült egy légy az üdítőbe, ettől még iható maradt

A legnagyobb attrakciónak számító hullámvasutak megtervezési folyamatai egy Planet Coasterben hosszú órákat is igénybe vettek. A Park Beyondnál nem kell ennyire aprólékosan belemenni a részletekbe, jóval egyszerűbb, letisztultabb az a fázis, amíg összeáll a nagy egész. Ez a casual gamereknek mindenképpen felüdülést jelent, cserében csalódnak majd azok, akik az utolsó csavart is saját maguk szeretnék behajtani. A menedzselést sem gondolták túl a programozók, ami miatt szintén maradhat egy kis űr benned. Próbálja az összes létező aspektusát megragadni a vidámparkos elődöknek a Limbic, de pont ezért lehet az, hogy egyik területen sem tudtak kiemelkedőt alkotni.

Azért nincs baj, sőt

Bugoktól hemzsegő első órákon van túl a Park Beyond, amely anomáliák természetesen javíthatóak, így nagy negatívumként nem is szabad őket felhozni. Az igazi részletek hiánya jóval inkább beleszólhat abba, hogy valaki szeretné-e megvásárolni a játékot, vagy inkább visszatér a Parkitecthez/Planet Coasterhez. Tulajdonképpen nem lehet elégedetlen senki, aki tudja, hogy mire vállalkozik, amikor elindítja a programot. Egy letisztult, de kreatív megoldásokkal (egy szó: impossify) is rendelkező, tényleg casual vidámparképítős szimulátort kap a felhasználó, amiben minden a helyén van. Nem akart sokat markolni fejlesztőcsapat, de az a valami többnyire a kezében maradt. A mindössze nyolc fejezetből álló, igencsak rövid kampány kipörgetése után hosszú órákra el lehet veszni a Sandbox-módban, ahol tényleg létrehozhatja bárki élete legnagyobb, leglenyűgözőbb, legszórakoztatóbb és legtökéletesebben működő vidámparkját.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - A szomorú szamurájon múlhat, hogy túléli-e 2025-öt a Ubisoft

A Ubisoft az egyik legikonikusabb stúdió a videójátékos világban, és korábbi címeik révén hatalmas rajongótáborra tettek szert, azonban az elmúlt néhány esztendő – különösen 2024 – roppant gyengére sikeredett, és egyesek szerint már nem ugyanaz a cég, mint korábban.