A Capcom mostanában többször is megégette magát, amikor a PC-seket akarta meglepni egy-egy új címmel, de állításuk szerint tanultak az eddigi félresiklásokból, és a Resident Evil Requiemet nem kell majd félteni februárban.
Ha valami igazán fel tudja bosszantani a rajongótábort egy új játék esetében, az a pocsék rajt. A Capcom pedig elég jó ebben, elég csak a PC-sek esetében a Monster Hunter Wilds startjára gondolni. Minden jelen volt, ami semmissé tehette a játékélményt, legyen szó az akadozásról (stuttering), fps-dropról, vagy a be nem töltődőd shaderekről. Gyakorlatilag nem volt olyan ember a világon, akinek ne akadt volna valamiféle gondja a játékkal. A Capcom éppen ezért már most kereszttűzbe került, így nem maradt más választásuk, mint elmagyarázni, miért nem félnek egy ilyen balhétól a hamarosan érkező Resident Evil Requiem esetében.
A cég legutóbbi pénzügyi beszámolója során tartottak egy kérdezz-felelek szekciót, és itt konkrétan rákérdeztek, hogy a Requiem kapcsán mire számíthatnak a játékosok, vjaon hasonlóan botrányosan indul útjára a Resident Evil kilencedik felvonása?! Már csak azért is, mert ugyanaz az a RE Engine-en fut alatt, mint a Wilds esetében. Természetesen a fejlesztők határozottan elmagyarázták, hogy ez biztosan nem fordul majd elő.
Mivel a Requiem:
- egy másfajta játékmenetet kínál,
- más rendszerarchitektúrát használ,
- más hálózati funkciókat igényel,
- és összességében sokkal kevésbé rizikós PC oldalról.
„Jelenleg nem számítunk hasonló problémákra. Úgy fejlesztjük a játékot, hogy sokféle PC-n is zökkenőmentes legyen. az élmény.”
Jelenleg azért én úgy vagyok vele, hogy hiszem, ha látom. Bár azért hozzáteszem, a Resident Evil-ök esetében még sosem volt problémám optimalizáció terén, szóval ebben az esetben is bizakodó vagyok, és szerény véleményem szerint sem szúrja el a japán stúdió.
A Resident Evil Requiem megjelenése február 27-én esedékes – PS5, Xbox Series X/S, PC és Switch 2 platformokra.
Borítókép: Steam