A Resident Evil: Requiem új játékmechanikája az idegeiden fog táncolni

A Resident Evil: Requiem új játékmechanikája az idegeiden fog táncolni

Amit egy ideig hétpecsétes titokként kezelt a Capcom, az mára valósággá vált, 2026-ban tényleg jön a következő Resident Evil, ám a Requiem nem a különleges főszereplője és sztorija miatt lehet emlékezetes, hanem az újfajta megoldás miatt maradhat majd örök emlék.

A Resident Evil Requiem körül már most hatalmas a hype, a Capcom pedig nem rest ezt kihasználni, amellett, hogy minden platformra elhozza a játék – igen még a Switch 2-re is, bár itt lehet az FPS-szám ijesztőbb lesz, mint maga a főboss. Ami azonban most igazán felcsigázta a rajongókat, az a FutureGamesShow interjú, ahol Koshi Nakanishi rendező és Masato Kumazawa producer elárult pár részletet a játékról.

Először is a Requiem visszatér a klasszikus „old school” hangulathoz. A Resident Evil 4 Remake és a Village inkább az akció felé húzott, viszont az új epizódban sokkal több lesz a felfedezés, illetve visszatérünk régi helyszínekre is, valamint az erőforrás-menedzsment és a fejtörők sem hiányozhatnak – vagyis minden benne lesz, amit a régi RE-fanok imádnak. A fejlesztők példaként az RE2 remake-et és a Resident Evil 7-et hozták fel, mivel ezeknél a horrorfaktor nincs folyamatosan a maximumon, hanem inkább dinamikusan váltakozik. Egy feszült, ijesztő szakasz után jön egy kis megkönnyebbülés – például felfedezés vagy akció. Na de a Requiem még ennél is tovább megy, amit Nakanishi csak megerősített, hiszen egy teljesen új horror rendszert is belepakoltak a játékba, ami az eddiginél még nagyobb különbséget tesz a feszültség és a megkönnyebbülés között. Azaz a horrorral átitatott szakaszok még intenzívebbek lesznek, a nyugodtabb részek pedig még jobban el tudnak lazítani. Az ő szavaival élve a játék egy „hullámvasút” lesz.

És hogy mit jelent ez pontosan? Nakanishi egyelőre titkolózik, de annyit azért elárult, hogy a Resident Evil Requiem az érzelmeiddel játszik majd, és ehhez hasonló fejezete még sosem volt a sorozatnak.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések