Egyik pillanatról a másikra elnyelte őket a mélység.
A szerda hajnalban élesített 13.12-es League of Legends-frissítés egyik célja az volt, hogy a profi metában elképesztően népszerű karakterek közül a legtöbb olyan nerfeket kapjon, amelyik kifejezetten a kompetitív mérkőzéseket érinti. Egyelőre még nehéz megtippelni azt, hogy a nagyobb régiókban mennyivel lesz kevesebb a Yuumi, Milio, K'Sante, Lulu és Zeri választás, ugyanis még mindig a 13.11-es LoL-patchen zajlanak az összecsapások. Ami azonban biztos, hogy a Riot Games valamit elmérhetett, mert két problémásnak ítélt bajnok akkora nefeket kapott, hogy győzelmi arányban visszaestek a leggyengébben teljesítő hősök közé.
Zeri és Yuumi padlót fogott
Már a 13.12 előtt sem voltak igazán kiemelkedőek a Platina feletti Solo Queue-ban, de egy stabil 51% feletti win rate-et azért össze tudtak hozni ezek a karakter úgy, hogy a népszerűségük nagyjából 15% körül mozgott. Zaun szikrája majdnem annyi módosítást kapott, ami beillik egy mini-reworknek, így helyén kell kezelni az alábbi számokat, mivel újra kell tanulni vele a játékot.
- Zeri győzelmi aránya 51,73%-ról 46,53%-ra (-5,20%), népszerűségi aránya 14,86%-ról 7,02%-ra (-7,84%), tiltási aránya 18,02%-ról 12,42%-ra (-5,6%) esett vissza
Yuumi ennél még durvább gyengítéseknek "örülhet", a Varázsmacska nem lett játszhatatlan, de most már egyszerűen nem éri meg őt választani a draft során.
- Yuumi győzelmi aránya 51,25%-ról 45,26%-ra (-5,99%), népszerűségi mutatója 14,33%-ról 10,43%-ra (-3,9%-ra), tiltási statisztikája 26,80%-ról 26,46%-ra (-0,24%) csökkent
Érdekesség megfigyelni, hogy még mindig inkább tiltják a játékosok a különleges játékmechanikával rendelkező támogatót, mint elvigye azt valamelyik idéző. A legnagyobb probléma ezekkel a kiütéses gyengítésekkel, hogy a Riot Games megint egy komoly döntés előtt áll: lehet-e és meg kell-e próbálni úgy buffolni a két karaktert kifejezetten a Solo Queue-ra kihegyezve, hogy a profik esetében ismételten ne 100%-os pick/ban aránnyal rendelkező hősökként beszéljenek róluk.