Az Activision Blizzard felvásárlás körüli per sok kérdésre választ ad.
Javában zajlik a pereskedés az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság és a Microsoft között, amely szeretné felvásárolni az Activision Blizzardot. A Sony azonban aggódik, hogy ezzel monopol helyzetbe kerül az amerikai cég, ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy meghiúsítsa a projektet. Egyik félelmük, hogy Xbox-exkluzív lesz a Call of Duty széria, ami akár a konzolháborút is eldöntheti. Egyelőre nagy a tagadás, de a Redfallról már korábban kiderült, hogy fejlesztés alatt állt a PS-port, majd törölték a projektet, a Starfielddel is szívesen játszanának a PlayStation-tulajdonosok, de nem tehetik, most pedig úgy tűnik ezeken kívül is újabb játékról maradnak le.
Ugyanis a Bethesda fejlesztés alatt álló Indiana Jones játéka immár Xbox konzol exkluzív, ezt megerősítették. Az exkluzivitást pedig maga a kiadó főnöke, Pete Hines erősítette meg csütörtökön, aki a bíróságon beszélt a Microsoft és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság közötti jogi csatározás nyitónapján, amely a már említett Activision Blizzard felvásárlást próbálja megakadályozni. Hinest az FTC ügyvédei arra kérték, erősítse meg, hogy mielőtt a Bethesdat felvásárolta volna a Microsoft, a Disney-nek volt-e aláírt megállapodása az anyavállalat Zenimax-szal, hogy "Indiana Jones-játékot készítenek több konzolra", amire azt válaszolta, hogy "igen". Ezután arra kérték, hogy erősítse meg, miszerint a Disney felvetette-e a problémát, hogy a játék mely konzolokra jelenik meg, amelyre megint igennel válaszolt. Ezután beismerte, hogy a Bethesda később módosította a Disneyvel kötött megállapodást, és az Indiana Jones mostantól Xbox- és PC-exkluzív lesz, az Xbox Game Passon pedig egy nappal később jelenik meg.
A 2021 januárjára bejelentett Indiana Jones-játékot egyébként a MachineGames, a modern Wolfenstein-játékok mögött álló svéd stúdió fejleszti. A Microsofthoz való csatlakozás óta a Bethesda tiszteletben tartotta a PlayStationnel kötött korábbi exkluzivitási megállapodásokat olyan játékok esetében, mint a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo, de más címeket, például a Redfallt és az idei Starfieldet Xbox-exkluzívvá tette. Pete Hines csütörtökön a bíróságon azt állította, hogy a kiadó mostantól eseti alapon hozza meg a döntéseit. A Redfallt fejlesztő Arkane Studioshoz hasonlóan a fejlesztők szempontjából előnyös, hogy kevesebb platformra kell a játékot elkészíteni, így a készítők nem feltétlenül bánják ezt a döntést. Ezzel időt és pénzt is spórolnak, valamint kevesebb a kockázat is benne, így üdvözölték a döntést, amikor újrapozicionálták a készülő Indiana Jones játékot.
Fewer platforms = greater rounds of platforms that can be tested.
— Derek Strickland (@DeekeTweak) June 22, 2023
"It's going to take longer, it's going to cost more. It's just a far greater risk in my mind."