PlayStation főnök: „A kiadók nem szeretik az Xbox Game Passt”

PlayStation főnök: „A kiadók nem szeretik az Xbox Game Passt”

Az Activision Blizzard felvásárlása miatti per egyre érdekesebb tényeket hoz felszínre.

Továbbra is folynak a meghallgatások az Activision Blizzard felvásárlása kapcsán, ami miatt az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) és a Microsoft áll perben egymással. A tárgyalások során pedig több titokra is fény derült, miszerint csak a Starfield miatt vásárolták meg a Bethesdát és még legalább öt évre vagyunk a The Elder Scrolls 6-tól. A keddi események középpontjában pedig a PlayStation-főnök Jim Ryan videós vallomása szerepelt.

Itt az is előkerült, hogy a Fidelity befektetőivel 2022 februárjában tartott találkozón Ryan azt mondta, hogy a kiadóknak egyszerűen nem tetszik az Xbox Game Pass, illetve az előfizetési modell ötlete.

„Beszéltem az összes kiadóval, akik egyöntetűen nem szeretik a Game Pass-t, mert az értékromboló" – fogalmazott.

Ezeket olvastad már?

Ryan hozzátette, hogy ez a meggyőződés „nagyon általánosan elterjedt” a kiadók körében az egész iparágban. Azt is elmondta, hogy nem hiszi, hogy az Activision Blizzard vezérigazgatója, Bobby Kotick feltenné a Call of Duty franchise-t a szolgáltatásra, ha a felvásárlás nem menne végbe. Azonban a Game Pass ennek ellenére rohamosan növekszik, ennek megfékezésre a Sony saját exkluzív játékaival igyekszik válaszolni. 

„Az egyik ok, amiért masszívan befektetünk a first-party fejlesztésbe és kiadásba, az, hogy előnyt biztosítsunk a történelmi üzleti modellre nehezedő nyomással szemben. Egy olyan üzleti modell, ahol a csúcsától az aljáig saját elemei vannak, növeli az önrendelkezési képességünket”

Ennek ellenére úgy gondolja, hogy a felhő alapú szolgáltatásoké a jövő, azonban a jelenben még van hova fejlődnie, annak ellenére, hogy PlayStation Now-nak 3 millió előfizetője volt a PlayStation Plusszal való egyesülés előtt.

„A felhőtechnológia 2025 és 2035 között lesz jelentős összetevője annak, hogy a játékosok hogyan férnek hozzá a játékokhoz. Jelentős beruházásokat eszközlünk a felhőbe, arra számítva, hogy ez a játékosok játékhoz való hozzáférésének igen jelentős módjává válik.”

Ezzel persze nem teljesen értenek egyet Amerikában. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója azt állította, hogy az Xbox Game Pass előfizetők körülbelül 40%-kal több játékkal játszanak és 50%-kal többet költenek, mint a nem tagok, ami a játékkiadóknak kedvez.

Természetesen a Sonynál nem örülnek a felvásárlásnak, ebben nincsen semmi új, mert szerintük, ha végbemegy az akvizíció, az árthat a PlayStation játékosoknak. Ugyanis az Activision csak a régebbi játékait támogatná PS-en, nem az újabbakat, például az Overwatchot igen, viszont az Overwatch 2-t már nem. Jim Ryan szerint a Microsoft célja a Call of Duty-val az, hogy hátrányos helyzetbe hozza a PlayStationt azzal, hogy Game Pass-ben elérhetővé teszi, ami szerinte jelentős számú játékost ösztökélhet arra, hogy PS-ről Xboxra váltson.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések