Nem fogadták jól a streamerek a teljesen érthetetlen változtatásokat, a Twitchnek át kell gondolnia a következő lépéseit.
Este robbant a bomba, miszerint a Twitch több olyan szabályt is bevezetne július 1-jétől, amelyek komoly veszélybe sodorják a streamereket. Teljesen érthetetlen lépés egy platformtól, amely a tartalomgyártásra szakosodott. Az új szabályok értelmében jóval nehezebb és körülményesebb lesz bármiféle hirdetés, amivel a stabil bevétele is megszűnhet több ezer streamernek, akiknek a megélhetésük függ ettől.
Ráadásul nem csak a tartalomgyártók jártak rosszul, kérdéses így a platformon az olyan e-sportversenyszervezők jövője is, mint az ESL vagy éppen a Riot Games. Természetesen óriási a felháborodás, a legnagyobb streamerek már bojkottra szólítják összes társukat, így a Twitch is villámgyorsan reagált, mielőtt teljesen elfajulna a helyzet.
„A márkázott tartalmakra vonatkozó irányelvek mai frissítése túlságosan széleskörű volt. Ez zűrzavart és frusztrációt okozott, amiért elnézést kérünk. Nem áll szándékunkban korlátozni a streamerek azon lehetőségét, hogy közvetlen kapcsolatokat kössenek a szponzorokkal, és megértjük, hogy ez fontos része annak, hogy bevételt szerezzenek. Tisztázni szeretnénk a meglévő hirdetési szabályzatunk körüli káoszt. Ennek célja az volt, hogy megtiltsa a third-party hirdetési hálózatoknak, hogy a Twitch-en égetett videó és display hirdetéseket értékesítsenek, ami összhangban van más szolgáltatásokkal. Elhibáztuk a szabályzat nyelvezetét, és át fogjuk írni az irányelveket, hogy egyértelműbbek legyenek. Köszönjük, hogy megosztottátok az aggályaitokat, és értékeljük a visszajelzéseket. Értesítjük a közösséget, amint frissítettük a szövegezést” – áll a platform közleményében.
Today’s branded content policy update was overly broad. This created confusion and frustration, and we apologize for that.
— Twitch (@Twitch) June 6, 2023
Nem ez egyébként az első megosztó intézkedés, amit a Twitch bevezetett Dan Clancy érkezése óta, aki jelenleg a cég vezérigazgatója. Tavaly szeptemberben jelentették be, hogy az előfizetések felosztása 70/30-ról 50/50-re változott, ami jóval magasabb sáp, mint más platformokon. A CEO széket most márciusban kapta meg, miután elődje és a Justin.tv társalapítója, Emmett Shear bejelentette, hogy 16 év után lemond az addig betöltött pozíciójáról. Sokan gondolhatták, hogy ezzel elérkezik egy pozitív változás, azonban hamar csalódniuk kellett, mert Shearhez hasonlóan Clancyt is inkább termékközpontúnak, mint alkotóközpontúnak tartják és ez az egyik első intézkedése alapján sajnos valósnak bizonyul. A közleményük alapján némileg tehát visszakoznak, arra hivatkozva, hogy csak félreérthetően fogalmaztak, de nehéz elhinni, hogy nem ijedtek meg egy általános bojkottól és a rivális Kick térhódításáról, amely természetesen teljes erővel állt bele szintén a történetbe. Pletykák szerint fix órabérrel támogatnák a kis streamereket, Twitteren pedig már jelezték, hogy állják annak a költségét, ha valaki felbontaná a partneri szerződését és átmenne az ő platformjukra.
We will cover the $25 fee for anyone willing to break their contract and move to Kick ✅ https://t.co/6SM4o1UUb0
— Kick.com (@KickStreaming) June 6, 2023