17 éves a Transformers játék, ami az első film hátán próbált elevickélni

17 éves a Transformers játék, ami az első film hátán próbált elevickélni

2007. július 20-án látott napvilágot az egyik legszórakoztatóbb Transformers játék, amelyről talán már sokan elfeledkeztek.

A filmekhez kapcsolódó játékok általában egy zsákbamacskára hasonlítanak, hiszen sose tudja az ember mire is számíthat – főleg, hogy sok esetben nem is sikerülnek olyan jól –, és ezek közül a Transformers: The Game sem volt nagyon más. Közvetlenül az első Michael Bay-filmből táplálkozott, de sajnos több sebből vérzett. Ennek ellenére talán még mindig az egyik legjobb Transformers-játék a mai napig. Mintha a videojáték-fejlesztők nem nagyon tudtak volna ráérezni, hogy mitől is lesz igazán jó egy ilyen cím (bár ez aztán később kétszer is összejött, mivel a War for Cybertron és a Fall of Cybertron két remek alkotás), de a maga idejében a Transformers: The Game elég közel állt ahhoz, hogy megvalósítsa a rajongók fantáziáját. Idén egyébként A fenevadak kora került a mozikba a franchise új részeként.

Ezeket olvastad már?

A 2014-es Transformers óta nem volt nagy Transformers-játék, akkor jelent meg ugyanis a Rise of the Dark Spark, egy trilógia lezáró epizódja, de már ez sem volt az igazi. A gigantikus Autobotok és Álcák harcáról szóló projekteket legtöbb esetben a licencproblémák miatt törölték. Michael Bay élőszereplős filmsorozata pedig kapott hideget-meleget, tehát nem volt egyszerű dolga a Traveller's Talesnek. Egyébként lehet, hogy kevesen tudják, de Bay először nemet mondott a rendezői székre. Spielberg felkereste őt és felkérte a munkára, de Bay úgy gondolta, hogy ez egy hülye játékfilm lenne csupán. Spielberg azonban meggyőző tudott lenni, majd miután meglátogatta a Hasbro-t, Bay végül igent mondott. A másik érdekesség, hogy eredetileg a Transformerek nem beszéltek volna. Ez a producerek műve volt, mivel úgy gondolták, hogy beszélő robotokat bemutatni a nagyvásznon butaság lenne. Orci és Kurtzman azonban rájöttek, hogy még ha a beszélő robotok butaságnak is tűnnek, kommunikálniuk kell, ahogyan a képregényekben és a rajzfilmekben. Így kaptuk meg a beszélő "robotokat".

A legjobb az egészben, hogy a játékosok 2007-ben a filmvásznon túl végre belebújhattak a legnépszerűbb Transformers karakterek bőrébe (mint például Bumblebee, Optimus Prime, Ironhide, Megatron, Starscream, Blackout vagy akár Scorponok), és ráadásul ez volt az a része a programnak, ami tényleg remek szórakozást nyújtott. A játékban több különböző pálya van, amelyek mindegyike egy-egy kis nyitott világú területet kínál, és itt mindenki kedvére amortizálhatja a környezetet. A történet több szálon fut, és betekintést kapunk az Autobotok és az Álcák életébe is. Összességében 10 küldetést kínál, de van egy bónusz szint is, amely a Cybertronra repíti a bátrakat. A szintek tele vannak gyűjtögetnivalókkal is, például 100 elrejtett sárga kockával, amelyek a térképen vannak szétszórva, és minden 15. után kapunk egy bónuszt. Továbbá öt-öt Autobot és Decepticon szimbólumot is elrejtettek minden pályán, amelyekkel újabb bónusz dolgokat lehet feloldani, például különböző kisfilmeket, több száz képet és G1 karakter skineket. Sok szempontból már csak ez az extra tartalom is hozzájárult ahhoz, hogy a játék egy rajongó számára maga az álom volt akkoriban. Minden karakter más-más fegyverarzenállal rendelkezik, de a legjobb mégis az, hogy bármikor át lehet változni ezekkel a monstrumokkal, szóval végre tényleg átjött a Transformers érzés.

Persze messze nem volt tökéletes, de egyike azon kevés címeknek, amelyben szabad kezet kaptak a játékosok és a kedvenceiket irányítva akciózhatnak a különböző pályákon, hiszen addig ehhez hasonló alkotás nem nagyon volt ebben a témában. Ha minden igaz, akkor már készül egy új játék, de mivel szinte semmit nem tudunk róla, egyelőre csak a sötétben tapogatózunk és reménykedünk egy újabb méltó és remek "robotos mókában". Addig is a szikra legyen veletek.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések