22 éves lett a Remedy egyik legjobb játéka, a Max Payne

22 éves lett a Remedy egyik legjobb játéka, a Max Payne

A családját elvesztő New York-i zsaru 22 évvel ezelőtt kezdte meg ámokfutását.

22 éve jelent meg először a képernyőkön Max Payne Európában PC-re. A játék hatalmas siker lett, persze ez nem meglepő, hiszen a noiros hangulat, a John Woo filmeket idéző akciójelenetek és a bullet time trükkök verhetetlen kombinációt alkotnak(a ''bullet-time'', mint időlassítás akkoriban óriási népszerűségnek örvendett, köszönhetően a Mátrix-filmeknek és a Max Payne volt az egyik első program, amelyik alkalmazta). A játék számos elismerést kapott, köztük a 2001-es év legjobb PC-s játékának járó BAFTA-díjat. Azóta Maxet már többször is láthattuk, a program remekül sikerült második részében, és természetesen a harmadik epizódban is, amelyet már nem a Remedy Entertainment, hanem a Rockstar Games fejlesztett( aki az első játékot aztán 2001 decemberében PlayStation 2-re és Xbox-ra portolta). A Max Payne volt a finn játékstúdió második címe (az első a Death Rally volt) és az a Sam Lake adta az arcát és írta a történetét, aki az Alan Wake-ért is felelős, amelynek októberben érkezik a második része

A sorozat népszerűségét jól mutatja, hogy a Remedy tavaly úgy döntött, hogy szeretné az első két részt felújítani, amiben szerencsére partner volt a Rockstar Games is, így együtt elkészítik a remake változatokat. A játékok egy nagy címként fognak PC-, PS5- és Xbox Series X|S-konzolokra megjelenni, valamikor, ennek pontos dátuma nem ismert, de a fejlesztés költségeit a GTA- és a Red Dead Redemption-széria mögött álló Rockstar Games fogja majd állni. Amennyiben ezt nem szeretnéd kivárni, megnézheted, hogy miként is nézne ki a játék Unreal Engine 5-ben.

Ezeket olvastad már?

Max Payne (szójáték: maximális fájdalom) karaktere borzasztó jól kidolgozott és azonnal megkedvelhető lett. A volt New York-i rendőrnyomozó és DEA-ügynök családja meggyilkolásának rejtélyét próbálja megoldani, miközben egy kábítószer-kereskedelmi ügyben nyomoz, amelyben egy titokzatos új dizájnerdrog után kutat, ez a "Valkyr". Persze a történet nem ilyen egyszerű és Max egy nagy és bonyolult összeesküvésbe keveredik, amelyben egy nagy gyógyszergyár, a szervezett bűnözés, egy titkos társaság és az amerikai hadsereg is részt vesz. Ahogyan az elején már említettem, a játékmenetre nagy hatással van a hongkongi akciófilmek műfaja, a történet pedig olyan szerzők keménykötésű detektívregényeiből merítenek ihletet, mint Mickey Spillane, de az északi mitológia is megjelenik, többek között a kábítószer nevénél. A TPS igazi kultikus franchise-zá nőtte ki magát, amely a mai napig rengeteg rajongót tudhat magáénak, és ha a Grand Theft Auto The Trilogy – The Definitive Editionnél jobban sikerül a fejújítása, akkor ez minden bizonnyal még jó sokáig így marad.

A 20. születésnapra két éve Sam Lake és a karakter hangját adó James McCaffrey (aki a trilógia utolsó részében a motion capture technológiának köszönhetően alakította Maxet) az alábbi videóval mondott köszönetet a rajongóknak.

Kövess Minket!



Gamer szótár