A negatív fogadtatású bejelentés ellenére készülhet Red Dead Redemption-film?

A negatív fogadtatású bejelentés ellenére készülhet Red Dead Redemption-film?

Rengeteg franchise van a Take-Two birtokában, amiről szívesen megnéznénk egy filmes feldolgozást.

Volt idő, nem is olyan régen, amikor a videójátékokon alapuló filmek szinte biztosan megbuktak, elég csak például az Assassin's Creedre vagy a Warcraftra gondolni. Az okok különbözőek voltak, de a lényeg ugyanaz volt: egyszerűen nem működött. Az utóbbi időkben azonban ez a helyzet drámaian megváltozott: A Super Mario Bros. film óriási siker lett, közben sorozatok terén is egyre több pozitív példát láthattunk a The Witcher, a The Last of Us vagy épp az Arcane képében.

Ennek fényében azt gondolhatnánk, hogy a Take-Two Interactive – amely olyan játéksorozatoknak ad otthont, mint a Red Dead Redemption, a Grand Theft Auto, az XCOM, a Mafia, a Midnight Club és a Max Payne, amelyek mind tele vannak filmes potenciállal – talán saját filmes ambícióit is táplálja. A negyedéves befektetői eredménybeszámolón (ahol a GTA 6-ra is érkezett újabb utalás) azonban Strauss Zelnick, a cég vezérigazgatója – aki nem mellesleg a '90-es évek elején a 20th Century Fox vezérigazgatója is volt – azt mondta, hogy ez valójában egyáltalán nem így van, mivel a filmes és televíziós projektek túl kockázatosak ahhoz a „viszonylag kis gazdasági lehetőséghez" képest, amit jelentenek.

Ezeket olvastad már?

Zelnick szerint a már említett Super Mario Bros. film és a The Last of Us kirobbanó sikere közvetve rávilágít arra is, hogy közben „sok-sok kudarc is van, ami pénzügyi veszteséget okozott". A Take-Two jelenleg két játékalapú filmet készít, a Borderlandset és a BioShockot, és a CEO szerint nem kizárt, hogy a jövőben több ilyen projekt is megvalósulhat. Hozzátette azonban, hogy a vállalat továbbra is „nagyon szelektív megközelítést fog alkalmazni a licenceléssel kapcsolatban", és csak ott fog belevágni, „ahol kreatív szükségszerűség és gazdasági lehetőség van". Ez tehát azt is jelenti, hogy a negatív hangulatú Red Dead Redemption-bejelentés ellenére akár vadnyugati kaland is készülhet a jövőben, de akár még egy GTA-feldolgozást is el tudnánk képzelni, miután kijött a hatodik rész.

Az elmúlt években voltak más pozitív példák is a már említett alkotásokon kívül, például a Cyberpunk: Edgerunners vagy a Halo, amelyek mind jó fogadtatásra és viszonylag széles közönségre tettek szert. Ez elég nagy fordulat a korábbi borzalmas próbálkozásokhoz képest, és Zelnick két dolognak tulajdonította ezt: A nagyszerű alapanyagnak és a nem interaktív képernyőre való nagyszerű adaptációnak – ami a múltban nem igazán fordult elő.

Ennek egyik hírhedt példája egyébként pont a T2-hoz kötődik: a Max Payne, amely 2008-ban került a mozikba, alig egy évvel azután, hogy Zelnick átvette a vállalat irányítását. Nem volt jó – a Rotten Tomatoes-on jelenleg 16%-os összesített értékelésen áll –, nem hozott egy rakás pénzt sem, és nem is tett semmit a játéksorozat hírnevének javításáért, ami aztán pozitívan befolyásolta volna a játékeladásokat. Márpedig ez lenne ezeknek az adaptációknak a célja (túl azon, hogy egy egy játék zseniális történetét szívesen látnák a rajongók megfilmesítve).

A kudarc fájdalma az évek során talán már elhalványult, de a Take-Two újabb Borderlands-filmterve sem épp bizalomgerjesztő: Két évvel a forgatás befejezése után még mindig egy teljes év van hátra a megjelenésig, és Craig Mazin, a társ-forgatókönyvíró nemrég kiszállt a projektből. Ez nem jó jel, és talán ez is közrejátszik abban, hogy Zelnick egyelőre nem akar két lábbal a filmiparba ugrani.

„Ez egy nagyon kemény üzlet, és nem fogjuk a cég jövőjét vagy a szellemi tulajdonunk értékét arra alapozni, hogy valaki más a szórakoztatóipar egy másik területén hogyan teljesít. Tehát továbbra is nagyon szelektívek leszünk." – mondta Zelnick.

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN