Az elmúlt évtizedben akkora csalódás érte a gamereket, amit csak hosszú évek kemény és megfeszített munkájával lehetett a feledés homályába taszítani.
Bizonyára te is emlékszel arra a kellemes bizsergésre, ami akkor fogott el téged, amikor az első videókat láttad a No Man's Skyról. A Hello Games fejlesztői nem kisebb dolgot állítottak, mint azt, hogy összerakták a tényleg végtelen univerzum lehetőségével csábító kalandot, amelyben a felfedezésen és a túlélésen van a fókusz, az akció csak ezt követi. Nem egy, nem kettő bolygóra látogathattál el, hanem a véletlengenerátornak köszönhetően gyakorlatilag milliónyi és milliónyira, ahol gyermeki lelkesedéssel scannelheted a flórát és a faunát. Hiába tűnik leírás alapján is fantasztikusnak a játék, a valóságban egy bugos, üres és végtelenül steril valami rajzolódott ki a képernyőn, ami miatt az iparág egyik, ha nem a legnagyobb hazugságának könyvelték el a marketingesek ígéreteit.
Az első javítások
A katasztrofális premier után rájöttek a programozók, hogy nem vet túl jó fényt rájuk és a cégre, hogy átverték a vásárlókat. A start után három hónappal máris landolt az 1.10-es frissítés, a Foundation Update. Ebben a bázisépítés kapta a főszerepet, valamint a teleportálás a lakhely és az űrállomások között. Szintén ebben a patchben érkezett két új játékmód is, a Survival és a Creative. 2017 márciusán érkezett a 1.20, ami a többjátékos élményen csiszolt jelentősebb mértékben, plusz bevezette az exocraft járműveket. Ugyanebben a csomagban került be a permadeath lehetősége, avagy a kihívás fordulatszámmérőjét a maximumig lehetett immár tekerni. Az első két nagy update után 3-4 havonta érkeztek az újabb és újabb módosításcsomagok, közöttük a 2019-ben landolt Beyond (2.0), valamint az Origins 2020-ban, ami a 3.0-s verzióra pörgette a számlálót.
Jelenleg mit kapsz a pénzedért
Egy igazi, megismételhetetlen élményt, amiben a bányászat, a különböző fajokkal történő interakciók, a közös missziók, a bázisépítés, az élőlények megszelídítése, az egyre összetettebb rendszerek menedzselése és az űr tényleg végtelenje kapja a főbb szerepeket. Minden kétséget kizáróan óriási, de tényleg óriási fejlődésen ment keresztül a No Man's Sky az elmúlt 7 évben, de még mindig hiányzik valami, ami a 2014-es előzetesben már ott szerepelt. Az állatok viselkedése messze nem annyira összetett, mint a fenti videóban, de remélhetőleg előbb-utóbb eljut oda a verziószám, ahol már ez sem lesz egy üres ígéret fejlesztői oldalról. Addig is skandáljuk együtt: éljen a Hello Games, éljen Sean!