CS2: Mit adtak nekünk a rómaiak? – Ezt kell tudni a visszatérő Italyról

CS2: Mit adtak nekünk a rómaiak? – Ezt kell tudni a visszatérő Italyról

Hol található az „igazi” Italy? Mi szólt a rádióból? És mi van a csirkékkel?

Hajnalban megérkezett a legújabb Counter-Strike 2-es bétafrissítés, amiben megkaptuk a reworkölt Italtyt. Ám sokan lehet nem is tudják, hogy milyen történelem van e pálya mögött. Például ki tudta azt, hogy ennek a térképnek köszönhetjük a csirkéket, akik nemrég még úszni is megtanultak egy másik patchben?

cs_italy egy igazi klasszikus, ami rengeteget adott a Counter-Strike rajongóknak az elmúlt két évtizedben. De a túszos játékmód miatt ma már sok olyan játékos van, akik soha egy meccset nem játszottak rajta és így nem ismerik a történetét sem. Ezért most összeszedtünk néhány érdekességet és tudnivalót a legújabb CS2-es pályáról, hogy a megjelenés után legyen majd mivel villogni a haverok előtt, miközben igyekeztek megmenteni a túszokat.

A pálya születése

Italy az egyik legrégebbi és legismertebb Counter-Strike pálya, legalábbis azok közül, amelyek a mai napig a hivatalos rotációban maradtak. A legelső változata még 2000. június 8-án jelent meg a 6.5-ös Counter-Strike bétában. Ezt Glen Cooper és Jaison Green alkották, akik a [HOTSHEEP] nevű klán tagjai voltak – erre egy birkás easter egg is utalt annak idején.

Persze a pálya egyediségét nem feltétlenül a készítők birkák iránti rajongásában vagy az olaszországi helyszínben kell keresni. Ugyanis sokkal nagyobb nyomott hagyott a játékosokban a rádió és a csirkék, amikkel interaktálhattunk is. Bár valahol érthető, hogy az alkotók inkább Italy névre keresztelték a pályát, mert elég hülyén hangzana még 23 év után is, hogy „megyünk túszokat szabadítani a csirkére”. Cooper és Green egészen a Counter-Strike: Source megjelenéséig feleltek a pályáért – akkoriban vette meg tőlük a Valve, akik azóta is minden játékba beteszik.

Ezeket olvastad már?

A helyszín

Sokan úgy gondolják, hogy az Italy nevű pálya sok másik társához hasonlóan egy konkrét helyszínt ábrázol, de ez nem igaz. Ahogyan a név is sugallja, a téma Olaszország. De azon túl, hogy úgy néz ki, mintha egy olasz kisváros lenne, valójában csak az építészeti stílust kölcsönözték az alkotók. Az ikonikus CT-kezdőhöz hasonló épületet és útelágazást több településen is meg lehet találni Európában, nem csak Olaszországban: van ilyen Albániában, Németországban, sőt, még Norvégiában is. Mégsem ez a legfurcsább felfedezés a helyszín kapcsán, hanem a pályán található konnektorok. Ezek ugyanis az észak-amerikai szabványt követik az európai helyett.

Rádió és csirkék

Visszatérve a rádióra és a csirkékre. Ezek a pálya legtöbb verziójában megtalálhatóak kisebb-nagyobb eltérésekkel, kivéve az első, teljesen a Valve által készített változatot, vagyis a Source-os Italyt. Pedig több érdekesség is volt ezekkel kapcsolatban a pályán, amelyekre ma már lehet csak a veteránok emlékeznek.

Például, ha 1.6-ban meglőttük a rádiót, akkor fel lehetett robbantani azt. Ilyenkor még az HE gránát robbanásának hangját is hallhattuk – a robbanás szerencsére nem sebzett. Egyébként elég gyakori volt, hogy az emberek teleszórták ólommal a rádiót, mert egy idő után igen zavaró volt, hogy ordított belőle Luciano Pavarottitól az E' Il Sol Dell'anima című opera. De nem ez volt az volt az egyetlen zenei elem a pálya történetében. A CT-kezdőnél például egy rövid, gitárral játszott dallamot hallhattak a játékosok – Mauro Giuliani op.120 Rossiniana 2-jének egy részletét.

A csirkék modellje, textúrája és hangja egy Quake II-es modból származtak, amelynek „Catch the Chicken” volt a neve. Emiatt érthető, hogy a Valve Source-ban még nem vette át ezt egy az egyben. Viszont amióta a csirkék visszatértek a játékba, azóta az egyik legikonikusabb részeivé váltak nem csak Italynak, hanem a Counter-Strike franchise-nak is. Mindez pedig elképzelhetetlen lett volna Italy nélkül. Szóval amikor legközelebb megzavar egy csirke, tudd, hogy kiknek kell megköszönni őket.

Italy akkor és most

Zárásképpen összeszedtünk néhány képet az 1.6-os és a Counter-Strike 2-es Italyról, így egymás mellett is megnézhetitek, hogy mennyit fejlődött a játék és a pálya az elmúlt 23 évben:

Galéria

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések