Rövidebb meccseket és hosszabbítást hozhat a CS2

Rövidebb meccseket és hosszabbítást hozhat a CS2

A Valve megoldotta a gazdaság problémáit a játékban?

A tegnapi frissítéssel nem csak Italy került be a Counter-Strike 2 bétájába, hanem több új információ is, amelyek további változásokat hozhatnak MM-en és a Premier módban. Korábban már írtunk arról, hogy a Valve hozzá fog nyúlni ezekhez és több régóta várt funkció is bekerülhet a játékba, mint például a szezonok, a ranglisták és egy új rangrendszer. De most úgy tűnik, hogy a játékmenetet magát is megvariálja a Valve, ugyanis a fájlok alapján rövidülhetnek a versengő meccsek.

Jelenleg kétféle terjedelmű MM-et játszhatunk CS:GO-ban: a hosszú, maximum 30 köröset, valamint a rövid, maximum 16 köröset. A Valve pedig úgy dönthetett Aquarius szerint, hogy a CS2-ben megszabadulnak ettől a kettős rendszertől és az aranyközéputat választják, vagyis maximum 24 körös mérkőzések lesznek MM-en és Premier módban is. Utóbbi kapcsán ehhez még annyit tesznek hozzá, hogy döntetlen esetén lehet egy hosszabbítás, amely a profi meccsekhez hasonlóan 3-3 körből fog állni. De amennyiben ez a ráadás is döntetlen, úgy a meccs is az lesz. Továbbá, szintén a profi mérkőzésekhez hasonlóan, a körök előtti szünetek 20 másodpercesek, az időkérések pedig 30 másodpercesek lehetnek – utóbbiból négyet kérhet majd egy csapat.

A rövidebb meccsek mellett több érv is szól. Egyrészt, a Leetify statisztikái szerint meglepően népszerűek a rövidebb MM-ek már most a CS:GO-ban is. Egy évvel ezelőtt még 72,6% volt a hosszú meccsek aránya és 27,4% a rövideké egy 2 milliós mintán. De ez a különbség mára szinte eltűnt és az elmúlt egy hónapban már 53,9-46,1 volt az arány egy 3 milliós mintán. Ez értelemszerűen fenntarthatatlan, mert megosztja a játékosközösséget. Viszont a számok azt is jelzik, hogy az emberek szívesen játszanak rövidebb meccseket, erre pedig reagálni kell valamilyen formában.

Ezeket olvastad már?

Másrészt, a profi mérkőzéseken évek óta problémát jelent az, hogy egyre kevesebb olyan fegyveres kör van, amiben történik is valami, mert a gazdaság és a körök mennyisége miatt jobban megéri 2-3-4 emberrel is mentenie a CT-knek. Amennyiben félidőnként 3-3 kört kiveszünk, úgy ez valamelyest változhat – elméletben. A gyakorlatban ennél jóval összetettebb a probléma, mert nem tudjuk, hogy pontosan melyik három kört vesszük el. A kevesebb körmennyiség kevesebb lehetőséget is ad a gazdaság helyreállítására, ami vagy további fegyvermentéssel jár vagy kevesebbel, de ezt így nehéz megmondani előre.

Ezért sokak szerint ez így önmagában még nem elég, drasztikusabb lépés kell. Ez a lépés lehet például az, hogy a vereségért járó pénzeket arányosan növeljük, vagy lehet az, hogy a pisztolyköröket, meccs eleji ecokat, anti-ecokat eltöröljük. De a Valve-ot ismerve, ilyeneket majd csak akkor vesznek fontolóra, ha elég adatot szereztek az MR12-ről és úgy látják, hogy nem vált be. Addig is, a jelenlegi gazdaság kevesebb körrel elég felemásan hangzik még, már ami a profi meccseket illeti. Az átlagjátékosnak valószínűleg ez kedvező lesz, mert bizonyára mindenki tapasztalja, hogy egy 15-15 ma közel sem annyi ideig tart, mint 4-5 évvel ezelőtt.

Az MM-ek hosszán túl még kiderült néhány újdonság a ranglisták kapcsán is, hála Gabe Followernek. Eszerint egy bizonyos pont elérését követően rögzíthetjük majd a nevünket a ranglistán, hogy könnyebben felfedezhessenek minket, esetleg ennek hátán e-sportolói karrierbe vághassunk. Lehet majd a régiók szerint szortírozni a listát, ezek a következők lesznek: a világ, Európa, Ázsia, Ausztrália, Afrika, Észak-Amerika, Dél-Amerika, Kína. Továbbá a Dota-hoz hasonlóan bekerülhet egy rekalibrációs rendszer, amivel szezononként vagy évente újrasorolhatjuk magunkat.

Végül pedig itt van még egy sokak számára örömteli, de sokak számára szomorú hír is: ha egy lobbiban négy játékossal indítanátok MM-et, akkor a játék nem fogja engedni CS2-ben, ezzel védve a kirúgástól és a kommunikáció hiányától azokat, akik egyedül kerülnének be egy ilyen csapatba.

Kövess Minket!



Gamer szótár