A Global után is van ám élet, nem is kevés!
Fenekestül felforgatta a rangrendszert a Valve a Counter-Strike 2-ben. A Premier játékmódban elérhető CS Ratinggel már nem holmi rangokat, hanem pontokat gyűjthetünk, amelyek a jövőben pontosabban fogják jellemezni egy-egy játékos képességeit. De mi történik, ha összehasonlítjuk a két rendszert? Nos, a Leetify megpróbálta, mi pedig kielemezzük.
A Leetify a saját adatbázisa alapján szeptember 8-i adatokat használva nézte meg azt, hogy milyen rangban vannak az emberek CS:GO-ban és mennyi a CS2 Ratingjük, avagy ELO-juk. Az egyes oszlopok itt értelemszerűen azt jelzik, hogy a 440 ezer fős minta hány százaléka tartozik az adott csoporthoz. Az alábbi CS:GO-s eloszlást ábrázoló grafikán jól látható, hogy a Leetify-felhasználók esetében inkább a magasabb rangok a jellemzőek. De a legfőbb kérdés szempontjából ez jelentéktelen, mert arra vagyunk kíváncsiak, hogy van-e kapcsolat a CS:GO-s rangok és a CS2 Ratingek között.
Ezeket olvastad már?
Ha ezt a grafikont összehasonlítjuk a CS2-es ELO eloszlásával, érdekes eredményt kapunk. Mivel ugyanazokról a felhasználókról van szó, az eloszlás ferdeségének ennyire gyökeres változása két dolgot jelenthet. Az egyik, hogy a Ratinget vagy csak azok szerezték meg szeptember 8-ig, akik jobbak voltak CS:GO-ban, míg akik jobbra tolnák ezt (értsd a rosszabb játékosok), még nem érték el a 10 győzelmet. Ezt erősítheti például az, hogy mennyire kevesen vannak 4k alatt és hogy senki sincs 1k alatt. A másik, valamivel valószínűtlenebb, de egyáltalán nem kizárható magyarázat szerint az új pontrendszerben jobban elkülönülnek a játékosok. Tehát akár több ezer pontnyi különbség is lehet két, korábban ugyanazon ranggal rendelkező játékos között, legyen szó MG1-ekről vagy akár Globalokról.
A CS Rating szélesebb terjedelme miatt külön izgalmas az is, hogy a 20k és az elméleti maximum 35k között nagyon kevés játékos van, hiába ez teszi ki az elérhető ELO több mint felét. A Leetifynál egyébként azért vették egybe ezt a hatalmas terjedelmű kategóriát, mert a vizsgálat napjakor 25k felett csupán a felhasználóik 0,01392%-a volt, vagyis ~6 ezer ember. Persze itt vannak a legnagyobb változások is napról napra, mert többnyire profik és streamerek szerepelnek ebben a kategóriában, akik sokkal többet játszanak, mint az átlag játékos.
De egyébként a fenti magyarázatok mellett ennek a rétegnek is köze lehet ahhoz, hogy miért nem annyira ferde jobbra az ábra, mint a CS:GO-nál. Akik ebben a csúcskategóriában játszanak most, azok MM helyett/mellett valószínűleg FACEITeznek, esetleg versenyszerűen is játszanak. Az új rendszerben pedig jobban kijön az, hogy valamikor, valahogyan jobbak lettek az átlag Globalhoz képest. Viszont ugyanezek a játékosok CS:GO-s MM-en értelemszerűen csak Globalig tudtak menni, mert az volt a maximum.
A Leetify szerint ezen okokból kb. ilyen lehet a váltás a CS:GO-s rangok és a CS2-es Rating között:
CSGO RANG | CS2 RATING | Játékosok száma a teljes bázishoz képest %-ban |
---|---|---|
S1-SEM | 0-1999 | ~6% |
GN1-GNM | 2000-5999 | ~22% |
MG1-MGE | 6000-8999 | ~28% |
DMG-LEM | 9000-12999 | ~29% |
Supreme | 13000-14999 | ~9% |
Global | 15000+ | ~6% |
Neked mi volt a rangod és mennyi pontot kaptál most?