Szép a S.T.A.L.K.E.R. 2, de sokaknak ez sem elég.
Idén már nem lesz S.T.A.L.K.E.R. 2 az már biztos! 2023 teléről 2024 tavaszára csúszott a játék, ezt a néhány héttel ezelőtti Gamescomon jelentették be a fejlesztők. Jó hírrel szolgáltak azért, hiszen a helyszínen már kipróbálhatták a játékot a rajongók, ott már egy játszható demó volt a S.T.A.L.K.E.R. 2-ből, még ha az nem is volt tökéletes. A legtöbben azonban nem a demó, hanem az újonnan kiadott előzetes minőségére panaszkodtak, ami szerintük sokkal rosszabbul fest, mint a korábbi előzetesek, azaz sokan most azzal vádolják a S.T.A.L.K.E.R. 2 csapatát, hogy az első előzetesek nem voltak valósak, a játék mostani állapota pedig egy lebutított verzió.
Igazuk is van, meg nem is. A témáról a GSC közösségi kapcsolattartója, Zakar Bocsarov nyilatkozott nemrég az amerikai IGN-nek.
„Ezúttal nem a marketing célokat helyeztük előtérbe, nem az volt a cél, hogy valami gyönyörű és biztonságosat mutassunk, sokkal inkább egy a valósághoz és a játékoshoz közeli állapotában mutassuk be a játékot. Amikor folyamatosan marketing célú tartalmakat teszel közé, mindig lesz valaki, aki aztán azt mondja a gameplay-re, hogy lebutított. Ez a fajta lebutítás egyszerűen annak tudható be, hogy a játék még mindig nincs kész. Még mindig változhat. Bizonyos területeken pedig a demó sokkal szebb is volt, mint az azt megelőző előzetesek. A grafikusmotor is folyamatosan változik még. Egyszerűen vannak olyan dolgok, amik a motor fejlődésével máshogy, akár rosszabbul is néznek ki, a fénybeállításoktól függően."
Nincs nagy okunk aggódni tehát, legalábbis a fejlesztők szerint. De őszintén szólva, ha a devek nem magyarázkodnak, még akkor is úgy gondolom, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 remekül nézett ki, még ha nem is nézett ki úgy, mint az előzetesek, a játék szép volt és szép is lesz. Nincsenek egyébként könnyű helyzetben a fejlesztők, először Ukrajnát kellett elhagyniuk az ott tomboló háború miatt, nemrég pedig új otthonukban, Prágában is baleset érte őket, tűz ütött ki irodájukban.