Mióta bekerült a játékba 2020-ban a The Cayo Perico Heist, más sokadik alkalommal nehezítenek rajta és gyengítik a fizetést, amit biztosít.
A GTA Online-ban, főleg PC-n van egy jelenség, ami mindenki életét megkeseríti, a Rockstar Games még sem tud hosszú évek óta érdemben tenni ellenük, pedig a károsultak halmazába ők is beletartoznak: ez pedig a csalók. A játékosok oldaláról nem nagyon kell bemutatni, legalábbis a közvetlen részét: robbantások, játszhatatlanná tett sessionök, teleportálások és még sok egyéb zavaró tényező, ami miatt a legtöbben elmenekülnek az Invite Only Sessionök jelentette nyugalomba. A másik, a játékosok számára közvetett, a Rockstar számára viszont nagyon is közvetlen probléma a pénzzel való csalás.
A GTA Online-ban nem könnyű a pénzt gyűjteni, a legtöbb küldetés néhány ezer dollárt ad, a kisebb heistek is legfeljebb néhány százezret, miközben minden eléggé drága, különösen az utóbbi néhány évben érkező autók, de a katonai járművek is több millióba kerülnek, és akkor még a rengeteg bizniszről nem is beszéltünk. Mindent kifarmolni rengeteg időbe és kitartásba kerül, éppen ezért sokan különböző külső programok segítségével odavarázsolják a számlájukra a hiányzó milliókat, és boldogan megvesznek mindent, amire szükségük van. Ezzel látszólag másnak nem ártanak, korábban ez lehet általában így is volt, de most rendesen keresztbe tettek a becsületes játékosoknak. Hogyan lehetséges ez?
Ezeket olvastad már?
Az egyszeri játékosok számára már közel három éve a The Cayo Perico Heist jelenti az elsődleges pénzforrást, minden szempontból azt érte meg a legjobban farmolni. Egyrészt lehet szólóban, a Heistek közül egyedüliként, elképesztően jól fizetett, akár 1,5-1,8 milliót is ki lehetett hozni a szigetről és 45-60 perc alatt is simán teljesíthető volt prepekkel, setupokkal együtt, aki nagyon ügyes volt, az még ez alá is tudott menni, de az átlag nagyjából ennyi volt. Azonban az talán túl jó lehetőségnek is bizonyult, ezért a Rockstar időről időre nehezített rajta, nagyobb cooldownt állított be rá, most pedig jelentősen gyengítette a kifizetéseit is.
Na, de mért hivatkoztam a csalókra? Mert túl sok racionális magyarázatot nem tudok elképzelni, hogy ennek a gyengítésnek most mi célja és értelme volt. Az egyik lehetséges ok, hogy nem fogy elég jól a Shark Card, ezért ezzel a gyengítéssel terelnének minket a vásárlásuk felé. Amennyiben ez a válasz, az véleményem szerint teljesen nonszensz, hiszen a csalók bármikor bármennyi pénzt odavarázsolhatnak a számlájukra, ráadásul ezekhez a szoftverekhez nem nehéz hozzájutni, és sokan inkább választják majd ezt az utat, mint a mikrotranzakciót, ha nem akarnak még több szövegelést hallani Paveltől, mert még többször kell a rablást megcsinálniuk egy tárgyért vagy ingatlanért. Ráadásul ez szembe megy az utóbbi 1-2-ben tapasztalható irányelvvel, miszerint rengeteg küldetés kifizetését megnövelték (bár a gyakorlatban sokszor ezek nem számítottak valami sokat, mert ha egy küldetés 8 ezret adott például, hiába adta el a Rockstar nagy hangzatos plakátokon az akár 200%-os emelést, a 16 ezer dollárt még mindig a hajunkra kenhetjük), most is például a Heist nerfelésével egy időben buffolták az Assault on Cayo Perico játékmódok kifizetését. Mindezt egyébként azon a héten, amikor a GTA Online 10. születésnapját ünnepli. Micsoda ajándék.
Mi történt a The Cayo Perico Heisttel?
Nos, mint azt már említettem, az évek során rengetegszer változtattak rajta, nem különösebben az előnyére, legalábbis játékos szempontból. Nehezebb lett, például a páncélos őrök már nem lőhetőek le egyszerűen headshottal, ritkábban is lehet megismételni, mint korábban, most pedig jelentősen csökkentették a kifizetést, amit nyújt. Az olyan elsődleges kincseknek, mint a tequila, a nyakklánc és a kötvények, 30%-kal kevesebbet érnek innentől a pontos értékeket az alábbi táblázatban találjátok. Emellett a széfben található pénz is korábban legalább 50 ezer dollár volt, ez most 20 ezerre csökkent, ez 60%-os mínusz. Eközben elindítani az egész rablást 25 helyett már 100 ezer dollár, ami nem kis tétel. A másodlagos zsákmányt is gyengítették, ezek 10%-kal érnek kevesebbet, kivétel az arany, de azt egyedül úgy sem tudtad hasznosítani, mert legalább 2 ember kell, hogy bejuss oda, ahol tárolják őket. A festmény, a készpénz, a fű és a kokain viszont gyengült, ráadásul utóbbinak a spawnolási esélyét is csökkentette. Ezáltal sokkal-sokkal kevésbé éri majd meg farmolni a heistet, mert már közel sem fizet annyira jól és sok macerával jár. Valószínűleg a legtöbb játékos már halálosan unja, köztük vagyok én is, milliószor megcsináltam már, de ha hirtelen kellett sok pénz, mindig ehhez nyúltam. Ezek után viszont mindenkinek jobban ajánlott talán a bizniszekre ráfeküdni és előkeríteni Dr. Dre mobilját, mert az is nagyjából 1-1,5 óra alatt megvan és 1 milliót az is ad. Összességében úgy gondolom, a Rockstar ebből a változtatásból sokat nem profitál majd, persze ezt ők jobban látják, a játékosok viszont egyértelműen sokat veszítettek a döntés miatt.