Te visszatérnél a halálból, hogy átsegítsd szeretteid a gyászon?
Egy négyfős magyar indie csapat játékát melynek fele pszichológus, nem hétköznapi témával a középpontban készített videójátékot. A gyászfeldolgozást igyekeznek megmutatni, elmagyarázni és megtanítani. A Ghostboy egy olyan játék, ami alapvetően nem egy terápiás eszköz, vagyis nem a már meglévő gyászon segít át, hanem inkább felkészíti és eszközöket ad a játékos kezébe anélkül, hogy az szájbarágósan hatna.
Ezeket olvastad már?
A történet egy négytagú családról szól, ahol a kisebbik fiút baleset éri, és az ő szellemét bújva térünk vissza a halálból, hogy segíthessünk tovább lépni hátrahagyott családunknak. A fejlesztők tisztában voltak vele, hogy a téma sokakat elriaszthatja, de szerették volna mindezt olyan köntösbe bújtatni, ami által az mégis befogadható marad, és a fájdalom helyett az azzal való megküzdés vágya kerül fókuszba, ahol végre nem a virtuális avatar, hanem a valós személy, maga a játékos szerezhet új skilleket az életéhez.
A fejlesztőcsapat tagjai
Mondanivaljuk minden részletét a különböző játékmechanikákba ültették át és ez különbözőképpen jelenik meg: a negatív gondolatok Tower Defense pályákon támadnak a családtagokra, a feladat pedig az, hogy Ghostboy-ként megakadályozzuk, hogy a még élő szeretteink lelkét felemésszék. Megküzdésként nyúlhatunk többek közt alkoholhoz vagy meditációhoz, de persze mindnek megvan a maga ára. Az egyik könnyen elérhető segítség, de áldozattal jár, a másik drágábban ugyan, de kockázatmentesen használható és toronyként alkalmazható.
A TD pályákon, valamint a HUB-ként szolgáló családi házban felbukkanó véletlenszerű események (melyek randomizáltak az újrajátszhatóság kedvéért) esetén hozott döntéseink befolyásolják a családtag mentális állapotát, rossz döntés esetén akár olyan, vagy még súlyosabb betegségeket is szerezhetnek, mint a pánikroham vagy depresszió, és ezek jelentősen nehezítik az amúgy is rendkívül változatos és kreativitást igénylő TD pályákon való teljesítést. Szerencsére mindig van remény, a családtagok nemcsak maguknak, de egymásnak is megtanulhatnak segíteni az idő előrehaladtával, noha rendre visszahúzza őket a gyász különböző szakaszai mentén jellemző élethelyzetek, például az első, külön töltött ünnepek súlya.
Tavaly épp Halottak napja alkalmából debütál a játék első trailere, azóta pedig (egyelőre csak angolul) megjelent már a demó is, ami a fejlesztés előrehaladtával szintén rendre frissül. Idén november elsején elindult a csapat Discord szervere, ahol a devlogok követése mellett a játékosok további javaslatokkal is élhetnek, valamint visszajelzéseket adhatnak, sőt, néhányuknak lehetőségük lesz megjelenés előtt kipróbálni a Steamen 2024 első felében angol és magyar nyelven is debütáló teljes verziót is.