Olyan NPC-k lesznek a GTA6-ban, hogy eldobod tőlük az agyad

Olyan NPC-k lesznek a GTA6-ban, hogy eldobod tőlük az agyad

A cég vezérigazgatója szerint irdatlan munkát végeznek ezen a téren, hogy elégedettek legyenek a rajongók.

Napokkal ezelőtt a Rockstar Games 'ledobta az atomot', hiszen végre hivatalosan is elárultak, hogy gőzerővel dolgoznak a következő Grand Theft Auto játékon, decemberben pedig végre megkapják a rajongók az első ízelítőt is belőle. Ez a bejelentés természetesen világszerte megdöntötte a közösségi platformok legolvasottabb bejegyzéseinek rekordjait, miután több százmilliós megjelenést generált a közösségi médiában.

Ezeket olvastad már?

Nemrégiben a Take-Two (a Rockstar Games anyavállalata) vezérigazgatója tartott egy érdekes beszámolót, melynek fő témája a videójátékokban előforduló mesterséges intelligencia volt. A beszédében hangsúlyozta, hogy a fejlesztés és az előrelépés egyik kulcsfontosságú területe a nem játékos karakterek (NPC-k) lehetnek. Azt sugallta, hogy "mindenki" ezen dolgozik náluk, és ezáltal megpróbálják az NPC-ket sokkal érdekesebbé tenni a játékosok számára.

Ezek szerint lesznek mesterséges intelligenciával rendelkező NPC-k a GTA 6-ban?

Egyelőre nem tudni, hogy a GTA 6-ban lesz-e ilyesfajta fejlett MI, dacára a tavalyi szivárgásoknak. Az Inverse-nek adott interjújában Strauss Zelnick, a Take Two vezérigazgatója megemlítette, hogy az NPC-karaktereket finomhangolják, és az MI segítségével még magával ragadóbbá teszik őket:

„Mindenki ezen fáradozik. Játszható karakter vagy és interakcióba lépsz a nem játszható karakterrel.

Ezek az interakciók jelenleg szkripteltek. És az NPC-k általában nem túl érdekesek.

El tudnád képzelni, hogy milyen lenne, ha szinte az összes NPC jóval érdekesebb és szórakoztatóbb lenne, mint eddig.”

Már láttunk MI-vezérelt NPC-ket felbukkanni olyan népszerű játékok modjaiban, mint a TES: Skyrim, de egy jól működő rendszer, megannyi MI által irányított NPC-vel mégis egy hatalmas ugrás lenne.

Az interjú során Zelnick arról beszélt, hogy folyamatosan ébernek kell lenniük és egy pillanatra sem szabad elkényelmesedniük, ha szeretnének óriási sikert aratni, mivel a játékkal szemben már így is jóval nagyobbak az elvárások, mint bármelyik korábbi epizóddal szemben, és nehéz olyan projektet kiemelni, amelyet valaha is ennyire vártak volna, mint ezt.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések