A cég vezérigazgatója szerint irdatlan munkát végeznek ezen a téren, hogy elégedettek legyenek a rajongók.
Napokkal ezelőtt a Rockstar Games 'ledobta az atomot', hiszen végre hivatalosan is elárultak, hogy gőzerővel dolgoznak a következő Grand Theft Auto játékon, decemberben pedig végre megkapják a rajongók az első ízelítőt is belőle. Ez a bejelentés természetesen világszerte megdöntötte a közösségi platformok legolvasottabb bejegyzéseinek rekordjait, miután több százmilliós megjelenést generált a közösségi médiában.
Ezeket olvastad már?
Nemrégiben a Take-Two (a Rockstar Games anyavállalata) vezérigazgatója tartott egy érdekes beszámolót, melynek fő témája a videójátékokban előforduló mesterséges intelligencia volt. A beszédében hangsúlyozta, hogy a fejlesztés és az előrelépés egyik kulcsfontosságú területe a nem játékos karakterek (NPC-k) lehetnek. Azt sugallta, hogy "mindenki" ezen dolgozik náluk, és ezáltal megpróbálják az NPC-ket sokkal érdekesebbé tenni a játékosok számára.
Ezek szerint lesznek mesterséges intelligenciával rendelkező NPC-k a GTA 6-ban?
Egyelőre nem tudni, hogy a GTA 6-ban lesz-e ilyesfajta fejlett MI, dacára a tavalyi szivárgásoknak. Az Inverse-nek adott interjújában Strauss Zelnick, a Take Two vezérigazgatója megemlítette, hogy az NPC-karaktereket finomhangolják, és az MI segítségével még magával ragadóbbá teszik őket:
„Mindenki ezen fáradozik. Játszható karakter vagy és interakcióba lépsz a nem játszható karakterrel.
Ezek az interakciók jelenleg szkripteltek. És az NPC-k általában nem túl érdekesek.
El tudnád képzelni, hogy milyen lenne, ha szinte az összes NPC jóval érdekesebb és szórakoztatóbb lenne, mint eddig.”
Már láttunk MI-vezérelt NPC-ket felbukkanni olyan népszerű játékok modjaiban, mint a TES: Skyrim, de egy jól működő rendszer, megannyi MI által irányított NPC-vel mégis egy hatalmas ugrás lenne.
Az interjú során Zelnick arról beszélt, hogy folyamatosan ébernek kell lenniük és egy pillanatra sem szabad elkényelmesedniük, ha szeretnének óriási sikert aratni, mivel a játékkal szemben már így is jóval nagyobbak az elvárások, mint bármelyik korábbi epizóddal szemben, és nehéz olyan projektet kiemelni, amelyet valaha is ennyire vártak volna, mint ezt.