A platform által bevezetett új szabályoknak köszönhetően nem csak a csalók száma csökkent, de a lebukásuk is gyorsabb lett.
A Counter-Strike 2 megjelenése óta a legfontosabb kérdés az, hogy a 128 tick megölése után mi lesz a FACEIT-tel. A játékosok egy igen nagy szelete ugyanis ezért használta a platformot, ám a subtick-rendszer bevezetése óta nincs különbség ilyen értelemben a játékbeli Premier mód és a platform kínálta élmény között. Most azonban az elmúlt egy hónap tapasztalatai alapján azt állítja a FACEIT, hogy igenis van miért náluk játszani.
Tegnap egy érdekes posztban számolt be a platform arról, hogy a CS2 első hónapjában az újonnan bevezetett szabályaik milyen javuláshoz vezettek a csalás és a smurfölés terén. Ha esetleg nem tudnád, miről van szó: kötelezővé tették mindenkinek az Anti-Cheatjük használatát; sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a felhasználók megerősítésére és az így azonosított játékosok gyorsabban találhatnak meccseket is; bevezettek egy ELO-alapú büntetést a smurfölés ellen, hogy ne érje meg így farmolni a pontokat.
Ezeknek köszönhetően egy hónap alatt a felére csökkent azon meccsek száma, ahol csalóba futhattunk. Másképp megközelítve ezt, augusztushoz képest már átlagosan csak minden 250. mérkőzésen csalt valaki októberben. Továbbá a CS2-ben már 24%-kal gyorsabban is találja meg a FACEIT Anti-Cheat a csalókat, így 7,5-ről 5,7 meccsre csökkent az az idő, amíg egy csaló nem kap eltiltást és büntetlenül folytathatja a játékot.
Ami pedig a smurföket illeti, a verifikáció itt is nagy előrelépést hozott. Csak az elmúlt egy hónapban 30%-kal csökkent azon esetek száma, amikor egy smurfölő játékos vett részt egy FACEIT-es mérkőzésen. Ezzel már összesen 61%-kal csökkent a smurfök száma a májusi szabályváltozás óta.