RIP 128 tick? A Valve bekeményített

RIP 128 tick? A Valve bekeményített

Már a FACEIT-en is csak 64 tickkel lehet játszani a CS2-vel – eljött a világ vége?

Az eheti frissítésekben a Counter-Strike 2 hálózattal kapcsolatos beállításain is alakított a Valve. Ezek részeként azonban nem csak a placebónak tűnő régi kódokat vették ki a konzolból. A SteamDB-t létrehozó Pavel Djundik szerint úgy fest, hogy a 128 tickes szervereknek is végleg befellegzett. Vagyis a Valve még egy dolgot elvett, amiről a játékosok azt gondolták, hogy megoldást jelenthet a játék teljesítményével kapcsolatos problémáira.

Mi történt? Djundik szerint a Valve a CS2 kliensén keresztül ellehetetlenítette azt, hogy bármilyen szerveren is 128 ticken lehessen játszani. Tehát hiába állítana be ilyen paramétereket a szerverein például egy FACEIT (ha ez még lehetséges egyáltalán), a játékosok ugyanúgy 64 tickben tapasztalnák a játékot a szervertől függetlenül. Az jó kérdés, hogy ez így is marad vagy a megjelenés után a CS:GO-hoz hasonlóan lesz majd lehetőség ezt állítani. A hír után sokan már abban sem biztosak, hogy a FACEIT jelenleg futó CS2 bétájában valaha is 128 tickesek voltak a szerverek. Azonban mindenkit megnyugtatunk, hogy csak az eheti változások következtében váltottak vissza 64 tickre CS2-ben, tehát tényleg 128 ticken ment a FACEIT tesztje korábban.

Ezeket olvastad már?

Miért erőlteti a Valve a 64 ticket? Nos, a CS:GO-ban a két különféle változat elszigetelte egymástól a játékosokat. Szóval azzal is magyarázható a döntés, hogy nem szeretnék, ha egy FACEIT a vélt vagy valós teljesítményével versenyezne ellenük. Az ennél talán egy fokkal kevésbé cinikus választ persze hol máshol, mint a subtick-rendszerben kell keresni. Az adatbányászok és a szakértők szerint a CS2-t olyannyira a 64 tick és azt ezt támogató subtick köré tervezte a Valve, hogy a 128 tickes szervereken ez különböző anomáliákhoz és teljesítménybeli problémákhoz vezethet, amelyek lényegében kioltanák azt a pozitív hatást, amit a CS:GO-ban a 128 tickkel el lehetett érni.

A Valve valószínűleg azt szeretné jelenleg, ha az emberek azt a játékot tesztelnék, amit ők fejlesztenek, méghozzá úgy, ahogyan azt tervezték. Az emberek többsége ugyanis a hivatalos szervereken fog játszani, nem a külsős platformokon. Igen, bizonyára spórolni akarnak a szervereken és ezért nem adtak kapásból 128 ticket mindenkinek. De ez még nem jelenti azt, hogy a mostani megoldásuk sosem lehet jó. Azt meg pláne nem, hogy bármilyen, egy bétában felmerülő problémára csak a 128 tick és a FACEIT lehet a válasz, hogy ezért minden mást élből el kell vetni.

Számtalan, a játékról internetszerte olvasható vélemény abból indul ki, hogy mit mondtak vagy gondoltak a népszerű streamerek, akik megszokásból szeretnének viszontlátni bizonyos számokat és nem ismerik vagy értik elég mélyen a technikai hátteret vagy a szoftverfejlesztést. Ezzel egyébként nincs is semmi baj, hiszen miért is kellene programozónak állni ahhoz, hogy szeressük a Counter-Strike-ot? Sőt, az is érthető, hogy 11 év után apróságok is nagy frusztrációhoz vezethetnek egy ilyen váltásnál. Az viszont nem segít, hogy visszajelzések helyett az a reakció mindenre, hogy rossz a játék és hülye a Valve. Ahogyan az sem, hogy az emberek mindig keresnek valami állítanivalót és azt ígérik, hogy sokkal jobb lesz tőle a játék, miközben a hatás 99%-a rendszerint abból ered, hogy azt gondolják, befolyásolhattak valamit a játékban.

Persze ebben nincsen semmi új, kár is megsértődni, ha a mókolások után becsapva érezzük magunkat, mert mindannyiunkkal megesik. Az ilyen dolgok miatt tanulságos az alábbi videó, amelyben Minh Le, a CS atyja mesélt arról, hogy annak idején hogyan leplezte le az ehhez hasonló laikus számmisztikákat. Eszerint az egyik 1.6-os frissítésben mindenkinek a pingjéből kivontak 50-et, hogy bizonyítsák, a placebó-hatás létezik. Az emberek pedig örültek annak, hogy jobb lett a játék, miközben semmi sem változott, csak kisebb számot láttak a nevük mellett.

Kövess Minket!



Gamer szótár