Mégis elkészül az FPS, ami bemutatja milyen lett volna, ha eldurvul a hideháború

Mégis elkészül az FPS, ami bemutatja milyen lett volna, ha eldurvul a hideháború

A hidegháborúra építő FPS eredeti fejlesztőjét beázárták, ám most úgy tűnik mégis van fény az alagút végén.

2019-ben jött egy izgalmas bejelentés, miszerint egy nagy volumenű FPS van készülőben, amely alapvetően a hidegháború témáját dolgozza fel, csak éppen egy alternatív történelem részeként, ahol ez az esemény egy véres konfliktusként söpör végig a világon. A fejlesztést az Antimatter Games végezte első körben, akiknek a parádés Rising Storm 2: Vietnámot is köszönhetjük. A '83 elnevezésű játéknak – ami egyébként egy 80 fős multiplayer lövölde lenne – a munkálatai azonban nem a tervek szerint haladt, 2022 májusában például fel kellett függeszteni a munkavégzést, hogy a csapat az IGI Origins rebootjára koncentrálhasson, majd egy évvel később zátonyra futott a projekt, amikor az anyacég, az Enad Global 7 úgy döntött lehúzza a rolót. A '83 és az IGI Origins sorsa tehát a stúdió bezárását követően nem volt egyértelmű, de úgy tűnik maradt némi remény.

Ezeket olvastad már?

A hírek szerint a Blue Dot Games nevű stúdió a hét elején jelentette be Discordon, hogy játéktesztelőket keresnek a '83 pre-alfa buildjéhez, amiből arra lehet következtetni, hogy folytatódhat a fejlesztés. A Blue Dot Games-t az év elején alapította Tony Gillham, aki 2013-ban az Antimatter Games-t is útjára indította. Bár azt a csapatot 2014 végén, még a Rising Storm 2: Vietnam megjelenése előtt elhagyta, de egy beszélgetés során elmondta, hogy azóta is figyelemmel kíséri a cég tevékenységét.

Jelenleg a Blue Dotnak az a terve, hogy teljes egészében megszerezze a játék jogait, és ha sikerül véglegesíteni az üzletet, akkor az eddig elkészített tartalmat (programkód, animációk, design stb.) megkaphatják, amely nagyban segítené a további munkálatokat. Ez a hercehurca sajnos azt jelenti, hogy ugyan elkészülhet a '83, de még hosszú időnek kell eltelnie, mire bármiféle verziót is kipróbálhatunk belőle.

„Ez eltart egy darabig, mivel a játék fejlesztése lényegében több mint egy évig állt. Úgy gondoljuk, hogy megtaláltuk a köztes pontot a twitch, 360-as no-scope és a tac bro, milsim, és nagy pályás címek között. Intenzív, realisztikus taktikai harcokat kínálunk olyan térképeken, amelyek nagyok, de mégsem akkorák, hogy sétaszimulátorokká váljanak.”

A '83 rajongótáborát is méltatta, hiszen rengeteget segítettek, hogy a projekt újra életre kelhessen.

„A Red Orchestra: Ostfront 41-45 óta az ezeket a játékokat körülvevő közösségek nagy segítséget jelentenek a fejlesztők számára, és a '83 esetében is így volt. El vagyok ájulva a rajongótábor pozitív reakcióitól és támogatásától.”

Sajnos a további IGI-re vágyó játékosok számára Gillham megerősítette, hogy az IGI Origins feltámasztása jelenleg nincs napirenden.

„Ez az alku azért történt meg, hogy engedélyt kapjunk a '83-as IP felhasználatására. Úgy gondolom, hogyha egyszerre két játék egyszerre történő megvalósítása nagy bukta lenne számunkra. Szóval előbb meglátjuk, hogyan boldogulunk a '83-ommal.”

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések