Ismételten csúszik az Alone in the Dark

Ismételten csúszik az Alone in the Dark

Egy csúszás még belefér, de kettő már lehet aggasztó, nem?

Még tavaly nyáron jelentette be a THQ Nordic, hogy rebootolni fogják az Alone in the Darkot. Az eredeti tervek szerint a horrorjáték idén ősszel jelent volna meg. A cél pedig az volt, hogy visszatérjenek a gyökerekhez, ami az Illumination után már önmagában elég volt ahhoz, hogy mosolyt csaljon az arcunkra. A játékhoz még sikerült megfűzni két ismert hollywoodi színészt is, Jodie Comert és David Harbourt, hogy játszák el Emily Hartwoodot és Edward Carnbyt, azaz a két főszerepet. Mégis mi mehetett volna félre?

Nos, az első bicsaklás az volt, amikor kiderült, hogy olyan címekkel kellene versenyezniük októberben, mint a Marvel's Spider-Man 2 vagy az Alan Wake 2, és ezért inkább úgy döntöttek, hogy 2024. január 16-ára tolják a megjelenést. Bár az Alone in the Dark rajongók biztosan nem örültek ennek a hírnek, teljesen érthető volt a THQ Nordic magyarázata. Ráadásul nem ők voltak az egyetlenek, akik így tettek, hiszen például a Life is Strange-ről híres DON'T NOD is eltolta a Banishers: Ghosts of New Edent, mert féltek, hogy a AAA-s megjelenések miatt nem kapnak majd elég rivaldafényt.

Ezeket olvastad már?

De most, hogy vége ennek a sűrű ősznek és már semmilyen másik játék nem akadályozza az Alone in the Dark kiadását, a fejlesztők egy újabb szomorú hírrel szolgáltak: a játék ismételten csúszik. Ráadásul nem is keveset, ugyanis január 16. helyett március 20-ra tették át a megjelenést. Az erről kiadott közleményükben a következőképpen indokolták a döntésüket:

A csapataink jóléte a legfontosabb a számunkra és a cégek el akarják kerülni, hogy túlórázniuk kelljen a karácsonyi ünnepek alatt. Továbbá a THQ Nordic és a Pieces Interactive biztosra akar menni abban, hogy a játék nem csak eléri, hanem felül is múlja a közösség elvárásait, különösen a hollywoodi sztárok, David és Jodie kiemelkedő teljesítményével.”

Bár a túlórás résszel nagyon nehéz nem szimpatizálni, azért ez a második csúszás már felettébb furcsa. Mármint papíron ez a játék meg kellett volna jelenjen októberben, addigra el kellett volna készülniük. Most pedig azt mondják, hogy még két hónapnyi melót kellene belerakni Karácsonykor, hogy januárban megjelenhessen? Értjük, hogy meg akarnak felelni az elvárásoknak és egy jó játékot akarnak letenni az asztalra. De akkor mondják azt, hogy idő kell hozzá ahelyett, hogy pajzsként odateszik az alkalmazottak jólétét egy rossz hír elé. Ez így csak simán ízléstelen.

Kövess Minket!



Gamer szótár