Három lap beszámolóját néztük meg a Suicide Squad: Kill the Justice League exkluzív amerikai próbaköréről.
Az Arkham-játékokért is felelős Rocksteady nemrég Los Angeles-be invitált néhány amerikai gaming újságírót, hogy tegyenek egy próbát a legújabb-legjobb játékukkal. Amire viszont biztosan nem számítottak a fejlesztők, hogy mindenki keserű szájízzel fog távozni, mert helyenként annyira béna a Suicide Squad: Kill the Justice League. És nem, nem a játékban szereplő LGBTQ+ zászlóval van a baj még mindig – minden mással. Szóval kezdjük érteni, hogy miért van annyi előrendelői tartalom.
Az amerikai IGN például azt az alcímet adta a Suicide Squadról szóló előzetes cikkének, hogy „játszottunk vele és nem tetszett”. Be kell valljuk, ez elég ritka vélemény egy AAA-játékról. A GameSpot és a Video Games Chronicle pedig azt mondták, hogy őket még mindig nem sikerült meggyőzni arról, hogy a Rocksteady co-op, looter shooter, játék mint szolgáltatás kombója olyan jó lehet, mint amilyennek elsőre hangzott. De mi is a probléma?
Az IGN szerint a sztori és a karakterek rendben vannak, főleg az átvezetők alatt. De amint ennek vége szakad, a játék egyszerűen nem működik, nem szórakoztató. A harc nem éri utol a batmanes elődöket, a feladatok pedig unalmasak vagy csak simán frusztrálóak a nyílt világban. Az sem segített, hogy nem kaptak elég időt az esemény alatt ahhoz, hogy a különböző karaktereket és képességeiket megszokják, mert mindig ugráltak a fejezetek között. Véleményét azzal zárta az IGN munkatársa, hogy „kevésbé optimista az esemény után, mint előtte volt”.
Ezeket olvastad már?
A Video Games Chronicle kollégájának legnagyobb kérdése az volt, hogy mégis kinek szól ez a játék? Egyrészt, szerinte problémás, hogy a játékmenetben nincs igazi egyénisége a karaktereknek néhány apró részlettől eltekintve. Mert ahhoz, hogy nagyjából ugyanazokat a dolgokat lehessen művelni velük például a pályán történő közlekedés érdekében, az Igazság Ligájától lopnak pár eszközt a szereplők. Harley Quinn például Batmantől nyúl le egy grappling hookot. Ja meg egy drónt, mert hát Harley ugye nagy drónszakértő a szabadidejében. Ezek miatt nehezebb beleélni magunkat a már jól ismert karakterek bőrébe. Másrészt, a UI-jal kapcsolatos problémákat vetett fel a szerző. Például szerinte megnehezíti a tájékozódást, hogy nem egyértelmű belőle az úticél vertikális elhelyezkedése. Az előzetest azzal zárta a VGC munkatársa, hogy szerinte összességében még a Marvel's Avengers is jobb munkát végzett ennél. Aucs.
Néhány érdekes gameplay felvétel és a UI-jal kapcsolatos kritika miatt érdemes belenézni az esemény után készült összefoglaló videójukba is:
A GameSpot kollégája szerint a játék ambíciózus, de zavaros – kitűnő kombónak hangzik. Ebben a cikkben is előkerültek a Rocksteady korábbi munkái és azok hagyatéka. Tehát az Arkham-játékokhoz képest tartja a GameSpot ambíciózusnak a Suicide Squad: Kill the Justice League-et. A lap szerint a probléma elsősorban azzal volt, hogy az elvileg 5 órás próbakör alatt nem volt elég idő beletanulni a dolgokba, mert mire ráérezhettek volna a meghívottak egy játékelemre, a fejlesztők már váltottak is a másikra. A sztorit pozitívumként emelte ki a szerző. De a nyílt világ és a live-service küldetések nem mutatnak semmi újat, hasonlót már sok másik játékban ellőttek az évek alatt mások. A három vélemény közül talán ez a legbizakodóbb: a GameSpot újságírója szerint többet kell lásson a játékból ahhoz, hogy tényleg dönteni tudjon a minőségről. Az összkép viszont eléggé lelombozó.