Egy R-betű miatt vitázik a Rockstar Games és a Remedy

Egy R-betű miatt vitázik a Rockstar Games és a Remedy

Tényleg nagyon nehéz megkülönböztetni a két céget – ja nem.

A Take-Two Interactive úgy érzi, hogy nem elég nagy a videójáték-ipar két olyan stúdiónak, amelyeknek a logója egy R-betű. A kiadó ezért benyújtott egy keresetet, hogy tisztázza a Rockstar Games és a Remedy Entertainment védjegyeinek kérdését – fedezte fel a Respawnfirst az amerikai szellemi jogi hivatal oldalán. Az egész szituáció azonban nevetséges, hiszen valószínűleg keresve sem találnánk olyan embert, aki a Rockstart összekeverné a Remedyvel vagy fordítva. Még akkor sem, ha egyébként szoktak együtt dolgozni ezek a csapatok: például a Max Payne 1-2 remake-jeiről 2022-ben kötöttek megállapodást.

A Remedy tavaly tavasszal váltotta le a klasszikus logóját, az Alan Wake II előtt már ez az új R-betű jelent meg. A Rockstar ikonikus, csillagos R-betűje azonban nem csak eltér ettől mindenben, amiben csak lehetséges, de már évtizedek óta változatlan és beégett minden játékos agyába. A Grand Theft Auto széria vagy a Red Dead Redemption alkotóiról aligha fogja bárki komolyan is azt gondolni, hogy ők csinálták a Controlt vagy a Quantum Breaket. Ezért a furcsa hírre reagálva többen is viccet űztek abból, hogy úgy tettek, mintha nem tudnák megkülönböztetni a logókat.

Persze jogi szempontból érthető a Take-Two keresete. Tény és való, az R-betűt magát nem lehet levédetni. Viszont különböző apró részleteket, dizájnokat igen. Ha az erről döntő emberek úgy gondolják majd, hogy vannak hasonlóságok vagy problémák a Remedy logójával, akkor születhetnek olyan ajánlások, amivel a Take-Two a jövőben például jobb márkaismeretséget és ezáltal pénzügyi hasznot tud generálni. De az is elképzelhető, hogy a Take-Two sem gondolja komolyan azt, hogy hasonlít a két logó és csak azért muszáj lépniük, hogy megőrizzék a Rockstar R-betűjére és csillagára szóló védjegyüket. Azaz nem akarják, hogy valaki kitalálja, hogy az túl általános és így nem levédhető.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Könyörtelen zombimóddal bővül a Steam legrealisztikusabb FPS játéka

Nem sokan szeretik a realisztikus és élethű játékokat, de azért akad néhány, amely ennek ellenére is egy komoly kis rajongóbázisra tett szert. A FPS-ek között pontosan ilyen a BODYCAM is, az Unreal Engine 5-ben készült alkotás tényleg elképesztő élményt kínált már eddig is ezen a téren. Most viszont új irányt vettek a fejlesztők, novemberben ugyanis érkezik a Zombimód.

Közvetítések