Egy újabb hatalmas vállalt tört meg, elbocsátja dolgozói jelentős részét a Riot Games.
A semmiből érkezett a hír, hogy a League of Legends, VALORANT, Teamfight Tactics, Wild Rift és Legends of Runeterra mögött álló Riot Games elküldi a teljes állományának 11%-át. Ez a belsős csapatra vonatkozik, összesen 530 alkalmazottat érint. A hatalmas átalakításnak az oka, hogy a Riot inkább a belsős, nagyobb volumenű projektjeire fókuszál, valamint törekednek a fenntartható fejlődés útjáról nem letérni.
Ezeket olvastad már?
Mi marad?
A vállalat által kiadott hivatalos közleményben kitérnek arra, hogy még inkább előtérbe helyezik a "core" játékokat, vagyis a LoL-t, a VALORANTOT, a TFT-t és a Wild Riftet. Ezek messze a legnagyobb népszerűségnek örvendenek, valamint tényleg dollármilliárdokat termelnek. Ez azt jelenti, hogy továbbra is számíthattok a hatalmas eseményekre, az újabb és újabb játékmódokra, valamint a hosszú távú tervek megvalósítására, amelyeken már most gondolkodnak a kreatív szakemberek és producerek. Emellett nem szakít azzal sem a Riot, hogy a játékon túl gondolkodjon. Zene, esport, merchendise, szórakoztató műsorok és még lehetne sorolni.
A háttérben zajlanak tovább a Project L munkálatai, a verekedős játék töretlenül halad a megjelenés felé.
De mi a helyzet a Legends of Runeterrával?
A gyűjtögetős kártyajáték egyedi volt a maga nemében, azonban az átütő siker elkerülte. A casual réteg mellett az esport világa sem várta igazán tárt karokkal a stratégiai kalandot, így változtatásokra kényszerül a Riot. A LoR mögött álló fejlesztőcsapat méretét jelentősen lecsökkentik, főleg a The Path of Championsre koncentrálnak, avagy a PvE játékmódok területén lehet még számítani újdonságokra.
Ezzel a döntésével a Riot Games beállt a sorba, ugyanis az elmúlt nagyjából másfél évben számos hatalmas gaming és IT-s iparági szereplő döntött úgy, hogy vagy nem vesz fel új alkalmazottakat, vagy egyszerűen elkezdi csökkenteni a munkatársak állományát. A Discord, a Ubisoft, az Epic Games, a Twitch, a Sony, az Amazon, a Microsoft, a Google és gyakorlatilag az összes kisebb-nagyobb fejlesztő/kiadó a költségcsökkentés mellett tette le a voksát. A játékosok ebből viszonylag keveset érzékelnek, azonban vannak már jelek (csúszások, gyengébb minőségű első változatok stb.), amelyek árulkodnak arról, hogy tényleg nehéz helyzetben van a szektor.