Átverték, és hamis előléptetéssel fogták több munkára a VFX-művészt.
Amikor szóba kerül a Blizzard, az embernek sok minden jut az eszébe. Számtalan kiváló – és kevésbé kiváló – játék, a 69 milliárd dolláros felvásárlás, de sajnos az elmúlt években felbukkanó botrányok is, melyek száma egyre csak gyarapodik. Úgy tűnik, hogy elég sok csontváz van a cég szekrényében – az átverésektől elkezdve egészen a zaklatásokig –, melyek szépen lassan napvilágot látnak. A napokban az Overwatch 2 volt VFX-művésze fejtette ki egy hosszú X-bejegyzésben, hogy miért is hagyta ott a vállalatot, ami állítása szerint átverte.
„Tehát elég idő telt el ahhoz, hogy beszéljek arról, miért döntöttem úgy, hogy elhagyom a Blizzardot. Vegyes évem volt nagyszerű csapattársakkal, de a vezetőség rosszul bánt velem, hazudott nekem, ellehetetlenített engem, hamis előléptetést adott, a HR pedig nem volt hajlandó segíteni... Öveket becsatolni barátaim!" – kezdte hosszadalmas bejegyzését Chris Sayers.
Sayers a saját lelki egészsége érdekében hagyta el a Blizzardot, miután mindezen keresztülment. A vállalat anno felajánlotta neki a Lead VFX Artist előléptetést, ő pedig ezért plusz feladatokat vállalt. Ennek ellenére továbbra sem kapott fizetésemelést, és pozíciót, csupán nyugtatgatást, miszerint „ne aggódjon, megtörténik". A helyzet odáig fajult, hogy a fejlesztő már négy ember munkáját végezte egy személyben, és több hónap is eltelt. Ekkor fordult a HR-esekhez, akik azt állították, hogy fogalmuk sincs az egészről, nem tudnak semmiféle előléptetésről. Ezt követően radikális döntést hozott, és elhagyta a céget. Előtte még tett egy formális panaszt, de válaszul azt kapta, hogy a HR nem hibázott.
Mostanra körvonalazódott, hogy valójában mennyire toxikus munkakörnyezet lehet a Blizzardnál, akik ha nem tesznek valamit ez ügyben, a hírnevük fogja bánni – bár ez már jelenleg is zajlik. A fenti állításokra még nem reagáltak. Sayers azóta az Anchor Point Studios VFX vezető művésze lett.
Ezeket olvastad már?