Elképesztően gyenge számokat produkál a kalózos játék, egy megoldás maradhatott.
Most már 10 nap eltelt a Skull and Bones megjelenése óta, és a levont tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy összességében csalódást keltő az eredmény. Az Ubisoft vezérigazgatója a megjeglenés előtt egy AAAA-kategóriájú játékként hivatkozott rá, amely bőven megéri a 70 dolláros árát, azonban úgy tűnik, hogy ezt csak ő gondolta így, hiszen az alkalmazottak beszámolói alapján is legjobb esetben 30-40 dollárt lehetne érte kérni. A cím elkészítése körülbelül 200 millió dollárba került, hála a több mint egy évtizedig való fejlesztésnek, és a több előre nem betervezett irányváltásnak. Mostanra úgy tűnik, hogy a Skull and Bones nem lesz képes profitot termelni, hiszen az összesített játékosok száma sem éri el az 1 milliót – ami rendkívül kevésnek számít –, pedig ingyenesen kipróbálható 8 órán át.
Jól látható az Assassin's Creed IV: Black Flag játékosbázisának az ugrásszerű növekedéséből is, hogy sokan máshol keresnek vigaszt. Hogy legyen viszonyítási alapunk egy igazán sikeres játékhoz, nézzünk csak rá a Palworld-re, ami 1 hónap alatt 25 millió játékost tudhat a magáénak, pedig a készítők valószínűleg közel sem fektetettek bele ennyi pénzt és energiát, csupán ráéreztek, hogy mire is vágyik a közönség. Ez a kalózos játéknak nem sikerült, amit jól tükröznek a különböző kritikák is.
„Mindent, ami nagyszerű volt a Black Flagben, kiszedtek, hogy beleférjenek az unalmas élő szolgáltatási elemek és egy félig elkészült multiplayer, ami miatt úgy érzed, hogy elszakadsz a többi játékostól." – írta a Gamespot.
Ilyen gyenge kezdés után kérdéses, hogy az Ubisoft képes lesz-e felülkerekedni a helyzeten, és valahogyan játékosokat csalogatni a játékához. Egyelőre az egyetlen elképzelhetőnek tűnő megoldás az ár drasztikus csökkentése, akkor talán többen bevállalnák a vásárlást.
Ezeket olvastad már?