A shotis lovagos lövölde lesz a „tökéletes középkori fantasy” a fejlesztők szerint

A shotis lovagos lövölde lesz a „tökéletes középkori fantasy” a fejlesztők szerint

„Számtalan alternatív jövő hozható létre a játékosok múltbéli cselekedeteivel” – mondták az alkotók a Kingmakers ígéretes kampányáról.

Néhány hete hatalmas meglepetést okozott a tinyBuild és a Redemption Road Games, amikor egyszer csak megjelent a Kingmakers nevű játékuk első előzetese. A középkori csatározás már alapból izgalmasnak tűnt a nagy seregek láttán. De aztán a fejlesztők 11-re tekerték az egészet, amikor megjelent egy időutazó az autójával, hogy letarolja a katonákat, majd shotgunnal aprítsa fel az életben maradtakat. Az év várhatóan legelvetemültebb játéka mögött persze egy alaposan átgondolt koncepció van, amelyről a fejlesztők nemrég egy intejúban meséltek az Insider Gamingnek.

Aki esetleg lemaradt volna, a Kingmakers kampánya során azzal kell szembenéznünk, hogy a jelenben már közel a világ vége, de mint utolsó remény, 500 évet utazunk vissza a múltba, hogy megváltoztassuk a véres háborúk eredményét. Ehhez pedig mindenféle eszközöket kapunk, például gépkarabélyokat, shotgunokat, mesterlövészpuskákat, gránátvetőket, páncélozott SUV-kat, motorokat, harci helikoptereket és légicsapásokat. Vagyis komoly előnyünk lesz a középkori lovagokkal szemben, cserében ők több ezren jönnek majd ránk egyszerre az akár co-opban is játszható sztori során.

Ian és Paul Fisch most egy interjúban meséltek arról, hogy hogyan született meg a nem túl hétköznapi ötlet. Ian szerint eredetileg onnan indultak, hogy „mi lenne, ha modern fegyvereket vihetnénk vissza a középkori Angliába?” Ezzel viszont jött is az első nagy kihívás, ugyanis nyilvánvaló volt, hogy „nem lehet, hogy csak pár tucat katona lézengjen a csatamezőkön”, viszont nem akartak lemondani a fejlett animációkról sem. Szóval ezen dolgozva jutottak el oda, amit az előzetesben is láthattunk. Valljuk be, ez alapján remek munkát végeztek.

Paul szerint egyébként felmerült egy alternatív ötlet is a helyszínre és az idősíkra, amit szívesen megnéztünk volna – majd talán a folytatásban. Eszerint az ókori Rómában játszódott volna a játék és a Rome, Sweet Rome történetét használták volna fel. Ebben amerikai katonák mennek vissza a Római Birodalom idejébe, méghozzá minden fegyverzetükkel, azaz tankokkal és gépfegyverekkel együtt. Fischék azonban jobbnak tartották a középkori Angliát, mert szerintük ez ikonikusabb. Ihletnek pedig többek között a Sötétség serege című film egyik csatajelenetét használták fel.

Ezeket olvastad már?

A fejlesztők szerint azt is érdemes tudni, hogy nem csak egyik csatából a másikba ugrálunk majd a Kingmakersben, hanem egy rendes kampányra számíthatunk. Ian szerint ez lesz a „tökéletes középkori fantasy”, mert birodalmat építhetünk, kastélyokat foglalhatunk el, terjeszkedhetünk. Vagyis nem csak egyik küldetés követi a másikat, hanem attól függően, hogy milyen erőforrásokkal vágunk neki a csatáknak, érhetünk el eredményeket. Ami nem csak azt jelenti, hogy több cuccunk, nagyobb seregünk lesz. Hanem azt is, hogy megváltoztatjuk a jövőt. „Számtalan alternatív jövő hozható létre a játékosok múltbéli cselekedeteivel” – mondták az alkotók.

Bár a Kingmakers pontos megjelenési dátuma még nem ismert, azt már tudni lehet, hogy valamikor idén debütál.

Kövess Minket!



Gamer szótár