Yuumi 2.0?  – A játékosok enyhén szólva elégedetlenek az új hőssel és nem ok nélkül!

Yuumi 2.0? – A játékosok enyhén szólva elégedetlenek az új hőssel és nem ok nélkül!

A League of Legends 168. hősének göröngyös, nehézkes útja még mindig nem ért véget. Először a kinézetével volt a baj, most meg a képességeivel.

Egy új LoL-karakter bevezetése általában kétféleképpen alakulhat: vagy teljesen eltűnik egy kis hype után a több, mint 100 másik karakter között vagy pedig teljesen elsöpri az egész közösséget és a legfontosabbat, a metát is. A meta változása nem mindig jelent rosszat, sőt sokszor még kicsit izgalmasabbá is válik tőle a játék. Viszont vannak esetek, mint Zeri és Yuumi; amikor az újdonság hamar idegesítővé válik. A jelenlegi kilátások alapján úgy tűnik Smolder az utóbbi sorsra fog jutni.

Smolder a mágus! Várj, nem ADC?

A Riot eredeti terve az volt, hogy ezzel az új alsóösvényessel visszatér a régi tradicionális ADC-hősökhöz. Ez elméletben azt jelentené, hogy elhagyjuk a túl komplikált képességeket és visszatérünk az auto-támadáshoz. Az ölet és a gondolat jól hangzott, szinte túl jól is... Hisz melyik játékos ne örülne egy olyan hősnek aki könnyen érthető, egyszerűen irányítható, de mégis van egy Zeri Q-ja, Apheliosi fegyverváltása és Samira ügyességi rendszer nélküli sajátos játékstílusa? 

Az ADC-k közös tulajdonsága az automata támadásban rejlik, ami rövidítve annyit takar, hogy az idő elteltével egyre több és több sebzést okoz az egyszerű támadásaival. Legyen szó bármelyik látszólag túlkomplikált alsóösvényesről, mindegyiknek van valamilyen köze ehhez a tulajdonsághoz és elvileg ez alól Smolder sem kivétel. A tapasztalat azonban mást mond.

Minek is használná valaki a karakter sima támadást, ha helyette megnyomhatja néhányszor a Q-gombot az egész ellenfél csapat elpusztításához? A rajongók információi szerint ez a jelenség a 2024-es tavaszi szezon egyik meccse alatt is előfordult. Emlékeztek még a BDS vs G2 meccsre, ahol Han Sama pentakillt szerzett a hőssel? Igen, annál a csodás pillanatnál is a profi láthatólag csak egyszer jobb klikkelt a karakteren. Nem csoda, hogy ki vannak akadva a játékosok, ha az ígért tradicionális ADC-ből magas sebzésű mágus lett.

Itt egy Smolder, ott egy Smolder! Mindenhol Smolder!!

A másik, amiért majdnem minden játékos messzire kívánja a karaktert az nem más, mint a hős magas statisztikái. A League of Graphs adatai szerint Smoldernek nem csak az ADC-címe különleges, hanem életútja. Ahogy Necrit magyarázta, az új hősöknek van egy átlagos életútja, az elején népszerű, mindenki bannolja, de utána elkezd csökkenni mind a két mutató míg be nem állnak egy szintre. Viszont Smolder… Smolder.

A kis sárkány több, mint 30%-os népszerűségi és meglepő módon szinte nulla tiltási rátával kezdte a szezont, ami mára már kicsit átalakult. Minél több meccsen jelent meg a hős, annál több játékos vette észre a hibát, hogy átadták az ellenfélnek. Az egész addig fajult míg a tiltásirátája majdnem 60%-ra nőtt, ami megmagyarázhatja miért csökkent egy kicsit a népszerűsége. A nyerési rátája épp, hogy 50% felé esik, ami jóval kisebb, mint amit a többször is buffolt képességei után várnánk.

Az egész Smolder situáció és a tengernyi kívánság arra, hogy a Riot tüntesse el a karaktert talán a legjobban Yuumira emlékeztet minket. Még nem tudjuk meddig tart ez a sárkány uralom és, hogy kap-e majd a közeljövőben valamilyen nerfet, de legalább már van egy új vitatéma a játékosok körében. Mindenki látta már, hogy Smolder nem a legkellemesebb ellenfél, de ahogy a bölcs Necrit mondta, örüljünk, hogy legalább nem Zeri.

Kövess Minket!



Gamer szótár