Képesek leszünk beszélni a karakterekhez, ők pedig a helyzethez illően fognak válaszolni.
A napokban tartott San Franciscó-i Game Developers Conference során az Ubisoft bemutatott egy új, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos projektet, ami az elmondásuk szerint új szintre emelheti a játékok átélhetőségét. A cég olyan NPC prototípusokat fedett fel a közönség előtt, melyek az MI segítségével teljesen átalakíthatják a játékosok és a nem játszható karakterek közötti kapcsolatot, „ami új határokat nyithat meg a generatív mesterséges intelligencia funkciókat natívan integráló játékmenet előtt" – derítsük ki, hogy ez pontosan mit is jelent.
Az adott NPC-ket fejlesztők hozzák létre, és kialakítják a nekik szánt karaktert – háttértörténet és beszédstílus –, azonban innentől az MI folytatja a finomítást, és képes rögtönzött párbeszédet generálni. Ez azt jelenti, hogy a játékosok hangutasítások segítségével interakcióba léphetnek a karakterrel. A vállalat több ilyen demót is bemutatott:
- A Bloom nevet viselő NPC válaszol a kérdéseinkre, és a hanghordozásunktól függően reagál azokra. A megfelelő kérdések feltevésével fontos információkhoz juthatunk az adott játék történetével kapcsolatban, valamint magasabb szintre emelhetjük Bloommal való ismeretségünket, ami új viselkedési funkciókat old fel.
- A másik demóban Bloom egy drónnal követ minket a küldetésünk teljesítése során, és reagál a történtekre, és válaszol az esetlegesen felmerülő kérdéseinkre, valamint tájékoztat a körülöttünk zajló eseményekről.
- Találkozhatunk Iron NPC-vel is, aki egy küldetés megszervezése során lesz a segítségünkre. Arra ösztönzi a játékosokat, hogy vitassák meg egy házba való behatolás tervét, majd kommentálja, hogy szerinte helytálló-e a terv.
Az Ubisoft a projekt során az Nvidiával és az Inworld AI-al is együttműködött. A bemutatóval a céljuk az volt, hogy „fokozzák a narratívát, és bepillantást nyújtsanak abba, hogy a fejlett NPC-knek mekkora szerepük lehet a játékokban a jövőben".
„Ez egy fantasztikus paradigmaváltás kezdete lehet. A játékvilág most először figyel a játékosokra, és dinamikusan reagál rájuk. A társas interakciók és hasonló készségek a játékmenet részévé válhatnak. Az intelligensebb NPC-k, mint például a mi NEO NPC-ink, áttörést jelenthetnek a játékokban manapság látható hagyományos NPC-k mellett. Lehetővé teszik a még magával ragadóbb világok és köré kialakuló történetek létrehozását.” – mondta Xavier Manzanares, a projekt rendezője és producere.
Lenyűgöző, és egyben kissé ijesztő is belegondolni abban, hogy a jövőben NPC-kel hanggal kommunikálva teljesíthetünk küldetéseket, vagy vitathatunk meg terveket. Úgy tűnik azonban, hogy ez lesz a jövő, és közelebb van mint gondoltuk.
Ezeket olvastad már?