Pay to win elemeket tartalmaz a Dragon's Dogma 2, a rajongók őrjöngenek

Pay to win elemeket tartalmaz a Dragon's Dogma 2, a rajongók őrjöngenek

Nagy meglepetés érte a játékosokat, de nem a jó értelemben.

Több mint egy évtized várakozás után végre megjelent a Dragons Dogma: Dark Arisen folytatása, a Dragons Dogma 2. Hosszú időt követően ez Hideaki Itsuno következő AAA-kategóriás játéka, a rajongók pedig hatalmas elvárással vannak iránta, hiszen nagy idő és energiabefektetéssel készült, ráadásul az első kritikák is túlnyomórészt pozitívak lettek. Ha viszont valaki ránéz a Steam értékelésekre, arra lehet figyelmes, hogy megjelenés után elképesztően lehúzták a címet – mostanra ez vegyes értékelésre javult.

A felháborodás nem alaptalan, ugyanis akik 65 euróért megvásárolták a játékot, miután beléptek, arra lettek figyelmesek, hogy dugig van mikrotranzakciós elemekkel, melyek létezéséről korábban egy szó sem esett. Ez olyannyira szíven ütötte őket, hogy az első 5 000 értékelő 62%-a negatív kritikát adott. A vásárlási lehetőségek konkrétan mindent lefednek, a karakterszerkesztéstől elkezdve, a gyorsutazáson át, egészen a újjáéledésig, de egy játékon belüli pénznem is kötődik hozzá. Némelyik közülük olyan előnyöket kínál, amely részben pay to winné teszi a játékot, hiszen máshogy nem megszerezhetőek, vagy csak elképesztő mennyiségű energia befektetésével.

Az ilyen kaliberű mikrotranzakciós elemek nem igazán férnek meg a hasonló játékokban, de ezt valószínűleg a fejlesztők is érezték, és ezért nem osztottak meg előzetes információkat róla. Az már más kérdés, hogy ha tudták volna a játékosok, akkor más lenne-e a reakció. Úgy tűnik, hogy most ez az első számú probléma a játékkal, de néhányan arról számolnak be, hogy az optimalizáltság is hagy némi kívánnivalót maga után.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár