A nagy költségvetésű játékok kiölik a kreativitást az iparból, állítja a fejlesztő

A nagy költségvetésű játékok kiölik a kreativitást az iparból, állítja a fejlesztő

A DeathSprint 66 fejlesztője előre elárulta, hogy miben fog rejleni a játéka sikere.

Andrew Willans jelenleg a Sumo Digitalnál dolgozik, és a DeathSprint 66-ért felelős – korábban az Ubisoftnál tevékenykedett. A jelenlegi projektje egy többjátékos versenyzős cím, ahol futurisztikus környezetben kell elhagyni ellenfeleinket, teljes mértékben átadva magunkat a száguldás élményének. A játékon jelenleg körülbelül 40-en dolgoznak, és várhatóan még idén elérhető lesz a nagyközönség számára is. Willians nemrégiben egy konferencia során beszélt arról, hogy az eddigi tesztelők visszajelzései kimondottan pozitívak, és szerinte ez nagyrészt a projekt terjedelmének köszönhető, hiszen egy közepes méretű címről beszélünk.

„Úgy gondolom, hogy a 70 dollár alatti ársáv lehetővé teszi, hogy egy kicsit kreatívabb legyél. Ha korlátozottabb a játék költségvetése, mint az AAA-kategóriásoké, és korlátozottabb a rendelkezésre álló időkeret is, akkor azt hiszem, hogy több innovációt érhetünk el. Ez nem egy független, és nem is egy AAA-játék, inkább valahol a kettő között van. Ha megnézem az indie piacot és az ott felfedezhető innovációk mennyiségét, nagyon izgalmas dolgokat találok, amiket nem láthatunk a nagy költségvetésű címeknél. Szerintem ez a szép középső terület az, ahol stúdióként szeretnénk lenni." – fejtette ki.

Érdekes Willians gondolatmenete, és egyértelműen van valóságalapja. A legtöbb innovációt a kisebb játékoknál fedezhetjük fel, mondhatni, hogy ő vállalják azt a kockázatot, amit egy jóval nagyobb volumenű munka esetében lehetetlen lenne. A szűkös keretek pedig olyan megoldásokra kényszerítik a fejlesztőket, melyek előre viszik az iparágat. Valószínűleg egyik sem működne a másik nélkül, és ez így van rendjén. További pozitívumként hozta fel azt, hogy a kisebb személyzet miatt könnyebben áramolnak az információk, ami a fejlesztési folyamatok alatt kimondottan hasznos.

A DeathSprint 66 tesztelői is főként arról számoltak be, hogy frissnek érzik a játékot, és ez lehet az, ami kiemeli a kategóriájából. Az elképzelése már több éve létezik, azonban nemrég álltak csak neki a komolyabb fejlesztési folyamatoknak, és megállás nélkül finomítják, valamint egyszerűsítik az élményt, hogy az érdeklődőknek majd csak a szórakozásra, és a futás élményére kelljen koncentrálniuk. Kíváncsian várjuk a végeredményt, és, hogy milyen innovatív elemeket fog tartalmazni.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár