Kampány indult az online játékok megmentésére. Ha sikerrel jár, akkor először a The Crew-tulajok, majd minden más megölt játék rajongói nyerni fognak.
A játék mint szolgáltatás vagy live service játékok világában egyre gyakoribb, hogy az online komponens nélkül igazából nem is funkcionál egy közkedvelt cím. Éppen ezért lehet baromi fájdalmas, ha a kiadó egyszer csak úgy dönt, hogy ideje elküldeni egy játékot az örök vadászmezőkre. Nemrég például az Ubisoft tett így az eredeti The Crew-val. Persze nem ők az egyetlenek, akik hasonló lépésre szánták el magukat az évek alatt, ha éppen azt kívánja az üzleti érdekük. Például a Gran Turismo-címek is szőrén-szálán szoktak eltűnni, és az Electronic Arts is csinált már hasonlót nem egyszer. Ettől függetlenül játékosként nehéz megérteni, hát még egyetérteni ezzel a gyakorlattal.
Itt jön a képbe Ross Scott, egy youtuber, aki Stop Killing Games néven indított egy kezdeményezést a probléma megoldása érdekében. A szervező szeretne nyomást gyakorolni az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, valamint az Európai Unió fogyasztóvédelmi szerveire, a The Crew halálán felbuzdulva. Úgy gondolja, ha ezen játék kapcsán sikerülne valamit kikényszeríteni jogi úton, akkor lehetne változtatni az iparág megközelítésén is. Bár itt érdemes megjegyezni, hogy általában a játékosok és az érdeklődés hiánya, valamint a szerverköltségek együttes hatásai miatt nyírják ki a kiadók a régi játékok online részét, nem azért, mert utálnak minket. Scottnak azonban van egy megoldása erre a feladványra.
Ezeket olvastad már?
A youtuber ugyanis realista, szóval nem ragaszkodik hozzá, hogy az Ubisoft vagy bárki más üzemeltessen szervereket halott játékoknak. Ehelyett már annak is örülne, ha legalább olyan eszközök alkotására köteleznék az egyes országok, régiók fogyasztóvédelmi szervei a kiadókat, amelyek lehetővé tennék privát vagy dedikált szerverek létrehozását, miután a hivatalosakból kihúzzák a tápkábelt.
Igaz, a kiadókat erre rávenni elég nehéz lesz még akkor is, ha sikerrel jár a kampány. Ugyanis a játékokat valójában nem megvesszük a felhasználói feltételek szerint, hanem csak hozzáférési jogokért fizetünk. Ami egyben azt is jelenti, hogy a kiadók kényük-kedvük szerint törölhetnek bármit a digitális terjesztés korszakában, büntetlenül. Ezért is lenne fontos, hogy fennmaradjanak a játékok valamilyen formában az utókornak. Ezért is lenne hasznos, ha az illetékesek végre közbelépnének és tennének valamit az ügy érdekében, akár csak az online módok támogatásának kikényszerítésével is.