A Baldur's Gate 3 fejlesztője keményen odaszólt a dolgozóikat elbocsátó stúdióknak

A Baldur's Gate 3 fejlesztője keményen odaszólt a dolgozóikat elbocsátó stúdióknak

Hiába lett bevett gyakorlat a leépítés, még van akiket feldühít.

A 2023-as év folyamán, eddig soha nem látott leépítési hullám indult el a videójáték-iparban, ami több tucat stúdiót érintett, és a folyamat mostanra sem ért véget. Ennek eredményeként ezrek vesztették el az állásukat, stúdiók és részlegek zártak be, valamint játékok lettek éveket csúsztatva, vagy akár törölve. Ráadásul azzal is számolnunk kell, hogy ennek köszönhetően nagyban romlott a fejlesztők morálja, hiszen már a munkájukat kell félteniük ahelyett, hogy a teljes fókuszukat a minél fantasztikusabb videójátékok létrehozására összpontosítanák. A Larian Studios viszont kilóg a sorból, hiszen úgy gondolják, hogy a leépítések elsősorban nem a cégek szörnyű helyzetének köszönhetőek, hanem inkább kapzsiság által motivált döntések. Michael Douse – a Baldur's Gate 3 fejlesztője – egyenesen betegesnek tartja a történteket.

„Ezen vállalatok egyikét sem fenyegeti a csőd veszélye. Az elbocsátások betegesek." – nyilatkozta Douse.

Véleménye egybeesik a Larian Studios vezérigazgatójáéval – Swen Vincke –, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy a játékstúdióknak az a célja, hogy elhitessék velünk, hogy milyen rosszul állnak, és csak ezért építik le a csapatukat. Az pedig, hogy nem egyedi esetről van szó, sokkal elfogadhatóbbá teszi ezt a gyakorlatot, ami normális körülmények között felháborodást kéne, hogy keltsen. Továbbá elmondták, hogy ezen folyamatok fő mozgatórugói szerintük a részvényesek, akiknek túl nagy beleszólásuk van a cégek életébe, ezért is nem szeretnék tőzsdére vinni a stúdiót.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN