Kinyírták, most el is ássák: Mindenkitől elveszi az Ubisoft a The Crew-t

Kinyírták, most el is ássák: Mindenkitől elveszi az Ubisoft a The Crew-t

Ha azt hitted, hogy megvetted és ettől a tiéd lesz örökre a The Crew, akkor rosszul hitted.

Kicsit több mint egy hete számoltunk be arról, hogy egy Ross Scott nevű youtuber Stop Killing Games (Ne öljétek meg a játékokat) néven kezdeményezést indított, amellyel szeretne nyomást gyakorolni az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, valamint az Európai Unió fogyasztóvédelmi szerveire, a The Crew első részének halálán felbuzdulva. Úgy gondolta, ha e játék kapcsán sikerülne valamilyen megoldást kikényszeríteni, akkor lehetne változtatni az iparág azon gyakorlatán, miszerint a már nekik nem fontos online játékokat egész egyszerűen csak kinyírják, elérhetetlenné teszik.

Erre az Ubisoft az elmúlt napokban lépett egy olyat, amivel már-már leköpték az egész kezdeményezést. Pénteken úgy döntött a kiadó, hogy visszavonják a vásárlóknak egy évtizeden át értékesített The Crew licenceket. Vagyis mostantól nem hogy játszani nem lehet az online játékkal, de még letölteni, elindítani sem:

„Már nincs hozzáférésed ehhez a játékhoz” – Ez az üzenet fogad, ha The Crew-t akarsz játszani

Hiába gondolták úgy az emberek, hogy birtokolták ezt a játékot, valójában csak a hozzáférést megengedő jogosultságért fizettek az Ubisoftnak. A kiadó pedig ezek szerint úgy látta, hogy a felhasználói feltételek alapján ezt most simán visszaveheti. Szóval meg is tette, ezzel mintegy lezárva a kérdést, hogy tartozik-e bármivel az egykori vásárlóknak a hivatalos szerverek kihúzását követően.

Ezeket olvastad már?

Ross Scott kampányának célja egyébként nem az lett volna, hogy az Ubisoft kapcsolja vissza a szervereket. Ehelyett már annak is örült volna, ha a kiadó megengedi, hogy bárki más üzemeltessen szervereket. Például, ha léteznének eszközök, amelyekkel privát vagy dedikált szerverek létrehozását könnyítené meg a cég, akkor a The Crew vagy bármely más hasonló sorsa jutott játék esetében megoldaná a többit magának a közösség. Azonban a játék mint szolgáltatás vagy live service játékok világában erre vajmi kevés esély volt. A The Crew licencek visszavonását követően pedig gyakorlatilag nullára csökkent annak a valószínűsége, hogy sikerül-e a kampánynak feltámasztani a játékot.

Kövess Minket!



Gamer szótár