Meglepő, hogy egy CS2-es csalás fejlesztője szerint mennyien nyúlnak ilyen eszközökhöz

Meglepő, hogy egy CS2-es csalás fejlesztője szerint mennyien nyúlnak ilyen eszközökhöz

A Valve állítólag dolgozik a VAC javításán, fejlesztésén, de e közben egyre több a csaló és egyre játszhatatlanabb a játék.

A PGL Major Koppenhága előtt a Valve célja egyértelműen az volt, hogy a játékot olyan állapotba hozza, hogy az a profik életét ne keserítse meg. Persze ez nem lett maradéktalan siker, hiszen a játék egy driverhiba miatt hajlamos volt kifagyni. De legalább nettó csalásnak minősülő trükköket nem tudtak bevetni a játékosok, mert a legtöbb ilyenre azonnal ugrott március előtt a Valve.

A Majort követően a Talking Counter podcast alapján állítólag az lett a bellevue-i cég új feladata, hogy végre pontot tegyenek a VAC hiányosságainak végére. E közben egy banális hiba miatt rengetegen csalhattak a konzolt használva MM-en, Premier módban vagy akár a FACEIT-en is. A legismertebb Counter-Strike tartalomgyártók pedig sorra döntenek úgy április eleje óta, hogy inkább nem játszanak VAC-szervereken, mert annyi csalóval találkoznak, hogy élvezhetetlenné vált számukra a játék. Ez persze nem az első alkalom, hogy ilyenről hallunk, hiszen korábban volt, aki azt állította, hogy minden meccsén találkozik csalóval 20 ezer fölötti CS Rating mellett.

Ezeket olvastad már?

Mindennek fényében nem meglepő, hogy nemrégiben előkerült a Redditen egy statisztika, miszerint átlagosan 40 csalóból csak egyetlen kap VAC bant. A nevetséges arányon azonban nem segít, hogy – az Ozzny nevű Twitter fiók által közölt idézet alapján – egy CS2-es csalásokat fejlesztő és terjesztő személy szerint 10-ből 1 játékos ilyen undorító eszközökhöz nyúlhat:

„Úgy hiszem, hogy 10-ből 1 játékos használ csalást a Counter-Strike-ban, gyanítom, hogy 10% körül lehet a játékosbázishoz mérten a csalók száma.”

Bár sokan kevésnek gondolnák ezt az arányt, vegyük figyelembe, hogy a legtöbb csaló a középső és magas ELO-val rendelkező részében lesz a bázisnak. A játékosok fele pedig 10 ezres ratinget sem a Premier módban. Vagyis ne gondoljuk azt, hogy normális eloszlású a csalási probléma: alacsonyabb szinteken ritkaság számba megy, hogy valaki tényleg csaljon, míg a magasabb szinteken sokkal gyakoribb lesz a jelenség. Ennek ellenére az, hogy 3,31 millió aktív játékosa van a CS2-nek (a csstats.gg alapján), és ebből minden 10. ember csalhat, még mindig baromi rémisztően hangzik.

Szerintetek a 10% sok vagy kevés? Mit gondoltok?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések