A játékos frusztráció van a célkeresztben a következő frissítésben. Felugrottunk PBE-re, hogy összegyűjtsük nektek a legfontosabb változtatásokat.
Több téren is belenyúl a játékba a a Riot Games, aminek célja, hogy a játékosok kevésbé érezzék úgy, hogy nem volt lehetőségük az ellenfél karaktere ellen, vagy hogy nem konzisztens a játék. A változtatások között rengeteg nerf van, módosítják a harcos tárgyakat és alakítanak a hitboxokon is.
Power Creep
Mindenkivel előfordult már, hogy hirtelen gyorsasággal elporlasztotta egy Kassadin, megjelent a 4. percben a z ösvényén egy kósza Twitch és úgy érezte magát, mintha neki gyengébb lapokat osztottak volna. Ennek orvoslása volt az első napirendi pont a balansz team tábláján. A Riot 3 pontba alapján gyűjtötte össze frusztrálónak számító karaktereket:
- Azok a hősök, akik kimagaslóan gyakran hozzák kellemetlen helyzetbe ellenfeleiket. (Fontos kiemelni, hogy bizonyos mértékig minden karakter frusztráló, és valamennyire annak is kell lennie. Például egy Zed ha alig lenne tiltva a meccseken, valószínűleg egy használhatatlan karakternek számítana)
- A közismerten nehéznek számító hősök, akik 50% feletti győzelmi aránnyal rendelkeznek. (Például ha egy Azir vagy Hwei a meccsek több mint felét megnyeri, ott tuti biztos, hogy gond van)
- Azok a hősök, akik túl régóta mozognak a kiegyensúlyozottnak számító karakterek felső határán. (Ezek a hősök nem kirívóan erősek, de a Riot mégis gyengíteni szeretné őket, hogy felfrissítsék a kicsit ellaposodott meta-t)
Csak hogy hozzunk pár példát, Draven aki leginkább az első kategóriába esik az előző frissítésben kapott egy kisebb erősítést. Valószínnű, hogy ez sok játékosnak kellemetlen perceket fog okozni az Idézők Szurdokában, és ha ez meghaladja a Riot által elfogadott szintet, akkor jönni fog a nerf rövid időn belül.
Ott van Evelynn, aki pár frissítéssel ezelőtt kapott egy tekintély kiadású kinézetet, aminek megszerzése nem kis összegbe került, most az egyensúlyért felelős csapat úgy döntött, A Gyötrelem Ölelése túl régóta szedi áldozatait 50% közeli győzelmi arányával, kap egy nagyobb sebzés csökkentést, amivel egy jó időre száműzve lesz a játékból. (Evelynn egyébként valahol a 2-es és 3-as kategória határán mozog, mivel egyedi játékstílusa sebezhetővé teszi a hozzá nem értők kezében, illetve lassan 2 éve nem esett 50% alá a győzelmi aránya.)
Ezeket olvastad már?
Túl domináns harcos tárgyak
Az új szezonban búcsút intettünk a mitikus tárgyaknak, ami miatt jó pár harcosnak újra kellett gondolnia a build-jét. A változtatásokból egyértelműen a Sterak Kihívása, a Holdfogyatkozás és a Roncsolt Égbolt tárgyak kerültek ki győztesen. A cél mindig is az volt, hogy változatos legyen a tárgyválasztás és mindig az adott szituációhoz vásároljunk Boris-tól. Sajnos ha egy-kát tárgy ennyire kimagasodik a többi közül akkor ezek a célok elérhetetlenek. A felsorolt tárgyak gyengítése mellett tehát a maradék harcos tárgy erősítése is érkezik, például a Fekete Hasítóbárd, a Haláltánc és Malmortius Bendője is buffokkal érkezik majd a 14.9-es frissítésben.
A skorpió nagyot csíp
Ahogy telt az idő, a játékosok egyre jobban kiismerték Skarner-t, és mikor a Riot ki akarta mozdítani új felső ösvényes pozíciójából, a hős átlépte az egészségesnek szintet. Több gyengítést is kapni fog Skarner, hogy még jobban az erdőbe tereljék, az most kifejezetten a felsőbb rangokban számít erősnek. Ha valaki még szeretne egy kis LP-t nyerni, érdemes lehet kipróbálni a felső ösvényen mielőtt érkezik a nerf kalapács.
Az enemy-nek ez betalált volna
Rendszeresen törekednek arra a Riot-nál, hogy szép kerek számok szerepeljenek a játékban. A múltban láttunk példát arra, hogy kerekítgetten az alap életerő számain, hasonló képpen járnak most el a hitbox-ok méretével, ami hozza magával, hogy néhány hőst egy kicsit könnyebb, néhányat egy kicsit nehezebb lesz majd eltalálni. A másik változtatás ami eszközölnek a egy hét múlva érkező frissítésben, hogy konzisztensebben tudunk majd rákattintani ellenfeleinkre. A karakterek kattintható zónája a legtöbb hősön majdnem 2x akkora lesz, mint azt eddig tapasztaltuk. Nem nagy újítások ezek játék szempontjából, de mindenképpen kényelmesebbé teszik majd az Idézők Szurdokában vagy Ordító Szakadékban eltöltött időt.
Természetesen semmi sincs még kőbe vésve, mint mindig, a Riot most is fenntartja a változtatás jogát, de egy általános képet sikerült kapnunk a jövőbeli tervekről.
Ti mit gondoltok a változtatásokról? Várjátok már a 14.9-es frissítést?