Egy dolgot leszámítva baromi jónak tűnik a Senua's Saga: Hellblade 2

Egy dolgot leszámítva baromi jónak tűnik a Senua's Saga: Hellblade 2

Ugyan még van bő egy hónap a Senua’s Saga: Hellblade 2 megjelenéséig, egyes újságíróknak már volt lehetősége kipróbálni a játékot, sőt, megoszthatták a véleményüket is róla. Összefoglaltuk, hogy mit gondolnak.

A 2017-es Hellblade: Senua's Sacrifice egy lebilincselő játék volt. Tehát a Ninja Theory feladta magának a leckét a folytatás készítése előtt rendesen. De vajon sikerült beváltani az ígéreteket és méltó folytatást csinálni? Akár a GameSpot, akár az amerikai IGN (első videó, második videó) kollégáinak gondolatait hallgatjuk meg arról a kb. egy órás demóról, amit nekik tartottak, egybehangzóan az a vélemény, hogy igen. Szóval nézzük meg, hogy mit mondtak a fejlesztők korábban, és mit gondolnak az újságírók a játékról!

Amikor a januári Developer Directen láthattunk a játékból néhány percet, valamint a fejlesztők beszéltek arról, hogy mi változik az első részhez képest, akkor a legnagyobb dobásuk a binaurális audió volt. Ennek az lényege, hogy a hangok körülveszik a játékosokat, így a füleikben érezhetik a pszichózist, ezzel javítva az immerzión. A másik fókuszpont a látvány volt, ami abszolút a jelenlegi konzolgeneráció csúcsának tűnt. Végül, de nem utolsó sorban a harcrendszert vehettük szemügyre. Ilyen téren nem nagyon lehetett különbséget találni az első részhez képest, persze ami működik, azt nem kell megjavítani. Meg amúgy is, elsősorban a történeten, az atmoszférán van a hangsúly a Hellblade-ben, azzal pedig úgy véltük már akkor is, hogy nem lesz gond.

Ezeket olvastad már?

Az Unreal Engine 5-tel készült játék elképesztően néz ki az újságírók szerint. Az atmoszférát, a feszültséget, a pszichózist remekül valósították meg a fejlesztők. A harcok pedig tényleg többnyire olyanok, mint az első részben voltak: egyszerre egy ellenfelünk lesz, akivel egy arénában kell megküzdeni, és amíg nem nyerünk, nem lehet továbbmenni. Minimális változások lesznek csak ilyen téren, például több fajta ellenféllel találkozunk majd, illetve nehezebb lesz a támadásokat hárítani. Továbbá visszatérnek a feladványok is.

A nyolc órás sztoriból nyilván keveset láthattak az újságírók, de egyértelműen felkeltette az érdeklődésüket az, amit eléjük tettek. A Senua’s Saga: Hellblade 2-ben Senua az otthonát elpusztító vikingeken akar bosszút állni Izlandon. A demóban ebből az igen sok lehetőséget kínáló felütésből egy lerombolt falut, majd egy áldozati rituálét láthattak a szerencsések. Remek kérdés, hogy a felkavaró jelenetek után hogyan folytatja a sztorit a Ninja Theory, de ami biztosan emelni fog a színvonalon az első részhez képest, hogy ezúttal több emberi karakter lesz, akik további nézőpontokkal szolgálhatnak majd.

Az egyetlen negatívum a demó alapján az lehet, hogy az Xbox Series X|S masinákon nem fog natív 4K-ban futni a játék, ehelyett dinamikus felbontású lesz. Továbbá 60 FPS-re sem kell számítani, mert 30-ban maximalizálták ezt a fejlesztők. Ez a Ninja Theory állítása szerint egyrészt technikai kompromisszum, másrészt művészi döntés volt. Utóbbit azzal magyarázták a GamePro német lapnak adott interjúban, hogy szerették volna filmesebbre venni a figurát. Nem tudjuk, hogy ki mennyire lesz ezzel a válasszal elégedett. Főleg, hogy PC-n nem lesz hasonló megkötés, vagyis inkább a technikai érv felé billen a mérleg nyelve.

Senua következő pszichotikus kalandjára már nem kell olyan sokat várni, ugyanis május 21-én jelenik meg a játék Xboxra és PC-re. Ti adtok neki egy esélyt?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések