Alig jelent meg, de már a csalók célkeresztjébe került a Gray Zone Warfare

Alig jelent meg, de már a csalók célkeresztjébe került a Gray Zone Warfare

Egy brit tartalomgyártó leleplezte, hogyan vásárolnak reklámokat Gray Zone Warfare csalásokhoz azok terjesztői.

Kis játékok, nagy sikerek – így is jellemezhetnénk 2024-et, miután a Palworld és a Helldivers 2 után most a Gray Zone Warfare is jó eladásokat hoz annak ellenére, hogy nem a AAA-kategóriában versenyez. A megjelenést követően 24 órán belül átlépte a 400 ezer példányt a cseh MADFINGER programja, a hétvégére pedig a félmillió is meglett. A sikert azonban hamarosan beárnyékolhatja, hogy már javában készülnek a csalások a multiplayer taktikai lövöldéhez.

Mindez úgy derült ki, hogy a Geeky Pastimes nevű brit tartalomgyártó a Twitteren közölt egy e-mailt, amelyet egy meg nem nevezett csalás terjesztőjétől kapott – írja az Insider Gaming. A szöveg szerint valamilyen „kölcsönösen előnyös” lehetőséget jelentene, ha Geeky Pastimes készítene egy videót, amelyben arról beszél, hogy „milyen hatása van a csalóknak a játékra”. Ezt követően a tartalomgyártónak meg kell neveznie az őt megkereső csalásterjesztőt a videóban, elítélve a tevékenységét. Ám ezzel lényegében promótálná is a csalását, hiszen így a neve és a szolgáltatása a köztudatba kerülne.

Ezeket olvastad már?

Az egész megkeresés átgondoltságát jól jelzi, hogy az e-mail címzettje egy bizonyos Jesse volt. Ez nem Geeky Pastimesra, hanem – a spekulációk alapján – az Escape from Tarkov miatt ismert JesseKazamra utalhatott. Tehát a másolás-beillesztés-küldés folyamatai közben arra sem vette a fáradtságot a csalást terjesztő ürge, hogy legalább a nevet átírja – bizonyára rengeteg embernek küldte még el ezt a szöveget. Mivel a közzétett képből nem derül ki, hogy ki és milyen csalást akart promótálni, Geeky Pastimes pedig elhatárolódott tőle, hogy ilyesfajta tevékenységet reklámozzon, nem kell aggódni amiatt, hogy ennek az ő részéről lesz bármilyen, a csalást elősegítő következménye.

Arra viszont nagyon is alkalmas volt a Twitteren közzétett posztja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy igenis történhet ilyen a videójáték-iparban. Mostantól pedig érdemes lesz nyitott szemmel járni, hiszen ha egy tartalomgyártó az e-mailben leírt szempontokat érintve beszél csalásokról, akkor simán elképzelhető, hogy a tartalma mögött valamilyen hátsó szándék áll, esetleg pénzt is kap a bújtatott reklámért.

A Geeky Pastime-nak küldött e-mail

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN