Ráadásul rögtön a legdrágább játékaiba tenne reklámokat az EA Andrew Wilson szerint.
Az EA ügyvezető igazgatója, Andrew Wilson azt mondta a cég legutóbbi pénzügyi beszámolóján, hogy ha reklámokat tennének a játékaikba, az „a növekedés jelentős mozgatórugója” lehetne – írja a GameSpot. Bár nem láttuk a megbeszélést, egészen biztosak vagyunk benne, hogy e hallatán a részvényesek szempárjai még napokkal később is csilloghattak. Mindenesetre is, Wilson szerint ez a lépés nem mától lesz érvényes, de gondolkoznak rajta és kutatják már, hogyan tudnák „megfontoltan” beépíteni a reklámokat a játékaikba.
Amennyiben a megfontolt alatt nem arra gondolnak, hogy a következő Battlefieldben „reklámágyú” lesz, amellyel instakill után egy percig kamu mobilos játékok reklámjait kell nézegetni, akkor már jó úton járnak. A viccet félretéve, volt már rá példa nem egyszer, hogy az Electronic Arts hirdetéseket tett a programjaiba: 2006-ban a Battlefield 2142 és a Need for Speed Carbon is tartalmazott ilyen megoldást, a Burnout Paradise-ban pedig Barack Obama 2008-as választási kampányával találkozhattak a játékosok. De az EA Sports ernyője alá tartozó játékoktól, mint a FIFA EA FC-től, a Maddentől, a PGA Tourtól, az NHL-től, a NASCAR-tól és az F1-től sem állnak távol a termékmegjelenítések.
Ezeket olvastad már?
Ha pedig azt gondolnátok, hogy az EA újkeletű érdeklődése a reklámok iránt például a multis vagy a mobilos címekre, esetleg a játék mint szolgáltatás alapú programokra szűkül majd, tévedtek. Wilson ugyanis kifejezetten a hagyományos AAA-kategória kapcsán mondta a következőket. Szóval ne lepődjünk meg, ha Cal Kestis poncsóján már pipa vagy nagymacska lesz a Star Wars: Jedi harmadik részében:
„Ha arra a sok-sok milliárdnyi órára gondolunk, amit játékra, alkotásra, nézésre, kapcsolódásra fordítanak, és a legtöbb elérés is a hagyományos játékos élményékben történik, arra számítunk, hogy a hirdetés a növekedés jelentős mozgatórugója lehet. Nagyon megfontoltak leszünk, ahogyan ebbe az irányba haladunk, de már vannak belsős csapataink a cégnél, akik most is azt kutatják, hogyan lehetne nagyon megfontoltan beépíteni a játékélményeinkbe ezeket.”