Egy csapatot már biztosan kicsinált a Valve új selejtezős rendszere

Egy csapatot már biztosan kicsinált a Valve új selejtezős rendszere

Mi arra tippeltünk, hogy a tier 2-3-as csapatok a kiégést fogják kockáztatni, hogy elegendő pontot szerezzenek egy Major selejtezős meghíváshoz. Bár az sem egy teljesen meglepő fordulat, hogy van olyan csapat, ami inkább bedobta a törölközőt.

A múlt héten derült ki, hogy a soron következő Perfect World Major Sanghaj selejtezőiből kivette a Valve Európában és Észak-Amerikában a nyílt szakaszt, ehelyett a bellevue-i cég saját rangsorán, pontosabban más versenyeken szerzett pontok által lehet majd ezen régiókból az év legfontosabb versenyének immáron zárt kvalifikációira bekerülni. Az új rendszer azt jelenti, hogy csupán a világ legjobb 56 csapatának lesz esélye arra, hogy a Majorön játszhasson. És még ez sem teljesen igaz ebben a formában, hiszen az európai régióban még olyanok is lemaradhatnak, akik mondjuk egy HLTV szerint a top 50-ben vannak, mert a regionális reprezentáció marad, csak a nyílt selejtezők tűntek el.

A Valve döntésének hátterében valószínűleg a PGL Major Koppenhága előtti botrányos nyílt kvalifikációk állhattak. Rengeteg csaló volt – köztük magyarok is –, a PGL és a Challengermode folyton bénázott, ezért például nem volt annyi elérhető nevezési hely, mint ahány érdeklődő csapat. Napestig sorolhatnánk a problémákat, de inkább olvassátok el ezt a cikkünket a témában. A Valve mindebből azt szűrte le, hogy a kompetitív integritást nem lehet fenntartani így, ezért jobban járnak, ha más rendezvények alapján ítélik meg, hogy kit engednek oda az asztalhoz és kit nem.

Ezeket olvastad már?

Már a változásról szóló cikkünkben is spekuláltunk arról, hogy mivel ez kapásból játékosok ezreitől veszi el a lehetőséget arra, hogy Majorön játszhassanak, bizony jelentős változásokat hoz majd a Counter-Strike ökoszisztémájában. Igaz, mi arra tippeltünk, hogy a tier 2-3-as csapatok a kiégést fogják kockáztatni, hogy elegendő pontot szerezzenek egy Major selejtezős meghíváshoz. Bár az sem egy teljesen meglepő fordulat, hogy van olyan csapat, ami inkább bedobta a törölközőt. Az első ilyen org pedig nem más, mint az idén áprilisban már sokadjára újrainduló iNation.

Az iNation kerete egészen pofás volt – már ahhoz képest, amit szerbül beszélő játékosokból ki lehet hozni úgy, hogy nyilván nem elérhető a számukra egy NiKo, egy huNter vagy egy nexa. Főleg emi visszatérésének lehetett örülni, mert egy időre Kínába ment játszani, miközben a tapasztalatára kétség kívül szüksége lett volna a szerb mezőnynek. Az álmok azonban gyorsan szertefoszlottak, mert június 4-én bejelentette a szervezet, hogy felfüggesztik a Counter-Strike 2 csapatukat.

A bejelentésben kimondottan a Major selejtezők változásával indokolták a döntést:

„Sajnálattal közöljük, hogy az iNation by Regnum projektet nem folytatjuk. A komoly szándékaink és elkötelezettségünk ellenére nem tudtuk fenntartani a projektet. Ennek az elsődleges oka a Valve Majort és RMR-eket érintő változtatása, ami szignifikánsan hatott az alapvető céljainkra, csökkentette az esélyét ezek elérésének. Ez mindent megváltoztatott a szervezetünk pénzügyi és csapatos struktúrájának szempontjából, hiába igyekeztünk a terveinket és a céljainkat felgyorsítani. Teljes szívből köszönjük mindenkinek, aki támogatott minket ezen a rövid utazáson. A játékosok szabadon kereshetnek új lehetőségeket, és a legjobbakat kívánjuk nekik. Remélhetőleg ez csak egy ideiglenes búcsú, nem végleges. Az a célunk, hogy legközelebb felkészültebbek legyünk az e-sportipar gyors és gyakori változásaira.”

Kövess Minket!



Gamer szótár