A videók alapján egyelőre vannak kétségek afelől, hogy igazán jó játék lesz a Dragon Age: The Veilguard.
A BioWare producercsapata rossz fát tett a tűzre azzal, hogy egy olyan kedvcsinálóval leplezték le az új Dragon Age-játékot, ami inkább volt egy Redfall x Overwatch-féle színes-szagos lecsupaszított és kiüresedett koncepció. Ilyen előzmények mellett nem volt annyira meglepő, hogy a valódi játékmenetet tartalmazó első trailer pozitívabban csapódott le a közösségben, azonban még mindig számos kritikus hang kérdőjelezte meg, hogy tényleg erre van szükség a The Veilguard alcím alatt. A készítők igyekeznek minden tüzet eloltani, ezért is szerveztek egy hatalmas kérdezz-feleleket a hivatalos Discordon, ahol számos részletet elárultak a készülő folytatásról.
Dragon Age: The Veilguard Q&A
- A történet 10 évvel a Dragon Age: Inquisition után veszi fel a fonalat
- Az Inkvizítor fontos szerepet tölt be a történetben
- Az egész világ bejárható, vissza lehet majd menni már felderített helyszínekre
- Minden küldetés egyedi, legalábbis ezt ígérik
- Nincsenek az Inqusitionhoz hasonló fejlődési gátak
- A helyszínek megváltoznak attól függően, hogyan döntesz
- Rook eredettörténete meghatározza majd, mi lesz a vezetékneve
- Szabadon fejleszthető és testreszabható a gear, kicsit másképp, mint az Inquisitionben
- Lesz transmog-rendszer, valamint egy titokzatos támogató, aki segíti a játékost
- Nagyon összetett karaktergeneráló felületet kapunk
- Számos pillanat lesz, amikor az összes követő megjelenik, egymással beszélgetnek
- A követők felszerelését is személyre lehet szabni
- A mage-ek újra tudnak majd gyógyítani
- Három típusa lesz a mage-eknek: Elemental, Necromancer és Combat (talán Battle-Mage?)
- A harcokban kidomborodnak a taktikai elemek, főleg magasabb nehézségi fokozaton
- Érdemes lesz nyomkodni a 'pause-t', ugyanis ekkor lehet feltérképezni az ellenségek gyengeségeit
- Ha Rook meghal, akkor sincs gond, kiképezhetőek a követők, hogy felszedjék a főhőst
- A The Lighthouse-ban (bázis) nem lesz 'war table'
- Varric haja barnából őszbe fordul át, így utalnak arra, hogy öregedett 10 évet
- Meg lehet simogatni majd Assant, a griffbébit
- Visszatérnek a kocsmai dalok
- A DLC-k tényleg csak kiegészítik az alapjátékot, ami egy kerek történet lesz
Ez egy hatalmas adag információhalmaz, amit fel kell dolgozni. Remélhetőleg tényleg igyekeznek a fejlesztők felmérni a játékosok igényeit, akik bár már elfogadták, hogy az Origins volt a legjobb epizód a DA-szériában, azért nem dőltek a kardjukba akkor sem, amikor megjelent az Inquistion.