A világ változik, de a Counter-Strike örök – merre tart a 25 éves CS?

A világ változik, de a Counter-Strike örök – merre tart a 25 éves CS?

Minden marad a régiben vagy gyökeres változások kellenek a Counter-Strike túléléséhez? 25 év távlatából nézve könnyen leírható, mi volt az eddigi siker kulcsa, és mi lesz a jövőbelié is.

25. születésnapját ünnepli a Counter-Strike franchise a héten. Ennek apropóján már átvettük, hogyan is indult el mindez Minh „Gooseman” Le, a játék alkotója szemszögéből. Bár a Counter-Strike eredetének története a mai napig inspiráló, és egy ilyen mérföldkőnél nem mehetünk el amellett, hogy a múltba révedjünk, ugyanennyire fontos az is, hogy a jövőről beszéljünk. Afelől kétség sem lehet mostanra, hogy a Counter-Strike nem megy sehová. Ha ennyi évet, ennyi változatot, ennyi nehézséget túlélt a játék és a játékosok, akkor a születésnapjára mást nem is kívánhatnánk, mint még legalább ennyi évet.

Szóval a korábbi cikkünk folytatásaként ma felteszünk egy fontos kérdést, amit a játék alkotója és a jelenlegi fejlesztők nézőpontjából is megvizsgálunk. Minek köszönhető az, hogy 25 év alatt csak egyre nagyobb és nagyobb lett a CS, és milyen tanulságokat vonhatunk le ebből a jövőre nézve? Nos, ebbe segíthet némi betekintést adni egyrészt az a Goosemannel készült interjú, amelyet tavaly ősszel az egykori egyetemének adott.

Ezeket olvastad már?

„A játékmechanikák nem sokat változtak a 2000-es kezdetek óta. A vizuális fejlődés a Counter-Strike-ban visszafogott volt. A Valve, vagyis a cég, ami megvette, óvatos volt az elmúlt két évtizedben a játék továbbfejlesztésében. A Valve felismerte, hogy a Counter-Strike vonzereje abban rejlik, hogy rengeteg játékos a világ minden tájáról játszhat vele. Szóval a játék mechanikáinak, elérhetőségének fenntartása a helyes lépés.”

De vajon hol lesz a CS eredeti alkotója szerint a játék 5-10-25 év múlva?

„Szerintem a Counter-Strike tovább fejlődik majd. A Valve valószínűleg nem fog túlzottan belenyúlni, de azért behoznak majd olyan új funkciókat idővel, ami miatt a játékosok továbbra is szeretni fogják a Counter-Strike-ot. Például, tíz évvel ezelőtt bejött egy olyan koncepció, amivel a játékbeli fegyverekre mintákat lehetett csinálni. Ezek széleskörben elfogadottá váltak, rezonáltak a játékosokkal. A mai napig imádják a játékosok a különféle mintákat, fegyvereket, ez egy izgalmas élmény a játékosok számára.”

Korábban a Counter-Strike 2 kiadása kapcsán a Valve munkatársai egy hosszú interjúban beszéltek a terveikről, ezek pedig részben egybevágnak azzal, amit Le mond, részben nem. Nyilván a Valve akkori perspektíváját is érdemes most számba venni, mert bár kiadták a játékot, az új változatból még sok olyan dolog hiányzott vagy hiányzik akár a mai napig is, ami a CS:GO-ban például benne volt. Ennek ellenére nem riadtak vissza attól a fejlesztők, hogy kimondják, „a CS2 nagyon másképp fog kinézni 10 év múlva”. Persze ezt követően rögtön hozzátették, hogy „semmi sincs a kőbe vésve”, ezzel leginkább arra utaltak, hogy a videójátékos piac folyamatosan változik, és ahhoz, hogy a Counter-Strike a felszínen maradjon, nem lehet eldönteni ma, hogy mit akarnak a játékosok évek múlva. Ez a fajta kísérletezős, adaptációs attitűd volt az, ami a CS:GO érájában előrevitte a játékot, és bizonyára ez lesz az, ami képes lesz elrettenteni a trónkövetelőket, akik a CS2 koronájára pályáznak.

Nyilván mi sem tudjuk, mire lesz szükségünk 10 év múlva. De ha az idei évre lehetne egyetlen egy kívánságunk, akkor a következő háromból választanánk:

  • Játékbeli tartalmak: Nagyon csilivili az új CS, de elég üres még mindig. Egy új Operation így a 25. születésnapra nem lenne rossz ajándék például, de a Danger Zone-t sem vetnénk meg.
  • Versenypályák: Nemrég úgy döntött a Valve, hogy Overpass helyére visszahozza Dust2-t. Vegyes érzéseink vannak ezzel kapcsolatban, Vertigo pedig nem úszhat meg még egy évet csak azért, mert kivettek egy falat meg betettek egy catwalkot. Mennie kell!
  • Csalásvédelem: Ezt valószínűleg nem kell túlmagyaráznunk, mindig van hová fejlődni ezen a téren.

Ha lenne egy kívánságotok, Ti mit változtatnátok meg a Counter-Strike-ban?

Kövess Minket!



Gamer szótár