Az új megoldásnak köszönhetően abszolút érthető a Ubisoft döntése.
Lehullott a lepel az Assassin's Creed legújabb felvonásáról, és a Shadows alcímmel ellátott epizód bizony ismét nagy várakozással tölti el a rajongók egy részét, mert hoz magával néhány újdonságot, emellett pedig úgy tűnik néhány régitől búcsút is vesz. A Ubisoft megerősítette például, hogy a Shadows-ban már nem működik majd a pórnép közötti elvegyülés, tehát ilyen módon nem lehet majd elrejtőzni, és ez nagy dolog, mert egy olyan játékmechanikáról van szó, amely a franchise kezdete óta jelen volt. Az új felvonás emellett a 2015-ös alkotásból is merít, hiszen most ismét két főhőst kapunk, merőben eltérő játékstílussal. Ezt már megcsodálhattuk egy hosszabb bemutatóban, így nagyjából megvan mire számíthatunk, ha a szamurájjal vagy éppen a nindzsával szeretnénk megoldani egy küldetést.
Az Assassin's Creed Shadows történelmileg szempontból valós karaktere, Yasuke, inkább a szemtől szembeni harcban hisz, és nyers erejével igyekszik megoldani a konfliktusokat, míg Naoe, egy shinobi, aki az árnyékban megbújva cserkészi be áldozatát és a meglepetésre építve lepi meg ellenfeleit. A Ubisoft azonban bejelentette, hogy az egyik lopakodós játékmechanika nem lesz elérhető, ami a régi rajongókat kissé feldühítette. Ne felejtsük el, hogy a korábbi részekben a játékosok elvegyülhettek a tömegben vagy kisebb csoportosulásokban, látszólag láthatatlanná válva a járőrök előtt. Míg egy olyan karakter esetében, mint Yasuke, akinek a Ubisoft szerint egyáltalán nincs értelme bujkálnia, addig Naoe sem fogja tudni kihasználni ezt a lehetőséget. Ehelyett Naoe észrevehetetlen és nagyrészt láthatatlan lesz a katonák számára a nyílt világban, amíg nem tesz semmi olyat, ami feltűnést kelt, például nem mászik fel egy épületre, vagy nem húzza elő a kardját.
Ezeket olvastad már?
Sok rajongónak viszont nem tetszik ez a húzás, mert egyesek szerint így automatikusan működik majd ez funkció, ahelyett, hogy a játékosoknak maguknak kellene megtalálniuk a módot az elrejtőzésre. Mások meg azon keseregtek, hogy a Mirage nagyon jól kezelte a lopakodást, csakhogy a következő játékból ez azonnal el is tűnik. Bár a Social Stealth-nek nevezett mechanika a 2007-es első játék óta része a franchise-nak, természetesen nem ez az egyetlen lopakodási lehetőség, ami a játékosok rendelkezésére áll. Ahogy a gameplay demó is megmutatta, Naoe-nak bizonyára számos lehetősége lesz beszivárogni a helyszínekre – például lapulni a fűben, elmerülni a vízben vagy szinte láthatatlanná válni a sötétségben. Sőt, úgy tűnik a fejlesztők a Splinter Cellből is merítettek ihletet, hiszen egy indikátor mutatja majd meg, hogy karakterünk mennyire látható az árnyékokban. Ennek apropóján simán ki lehet majd iktatni a fényforrásokat, hogy minél jobban megnehezítsük az őrök dolgát, és árnyként suhanhassunk végig egy adott részen.
Az AC Shadows november 15-én jelenik meg.