Az E3 után a Gamescom is a szemünk láttára haldoklik

Az E3 után a Gamescom is a szemünk láttára haldoklik

Nem áll valami túl jól a Gamescom szénája.

Szomorú év volt 2023 az E3 szempontjából. Már az elején szépen sorban jöttek a baljós árnyak, a résztvevők visszamondásai, majd márciusban jött a bejelentés: elmaradt az E3. Könnyű lenne a COVID-ra fogni és nyilvánvalóan a világjárvány is betett az E3-nak, de az sem segítette fejlődését, hogy nem tudott alkalmazkodni a változó tartalomfogyasztási szokásokhoz és, hogy egy olyan időszakban igényelne irdatlan mennyiségű pénzt, amikor a gaming is meghúzza a nadrágszíjat. 2023. decemberénen aztán jött a lesújtó hír, az E3-mat hivatalosan is halottnak nyilvánították!

Hat hónappal az E3 halála után pedig úgy tűnik itt a következő áldozat, a Gamescom. Bármennyire is legendás és nagy presztízst jelentő rendezvény a Gamescom, ugyanazok a férgek rágják, amik az E3 halálát is okozták. Az elhullás jelei pedig már jelentkeztek. Még februárban jött a hír, hogy a Nintendo nem vesz részt az idei Gamescomon, most pedig úgy tűnik a Sony is kihagyja a rendezvényt, legalábbis ezt állítja a német Games Wirtschaft. Ismerős szitu? Nem véletlen, az E3 hanyatlása pontosan ugyanígy indult és nem lett szép vége.

A Sony hivatalosan még nem szólalt meg az ügyben, de ha tényleg kihagyják ők is a Gamescomot... hát nem mernénk rá nagy összegben fogadni, hogy a rendezvény még jövőre is velünk lesz.

Szüksége van még egyáltalán a játékosoknak és a szakmának egy E3 és Gamescom szintű rendezvényre? Lehet, hogy ma már elegendőek az online bemutatók és a Summer Game Fest-féle jóval kisebb események? Persze a szakma még mindig nagyra értékeli, ha meghívják a Gamescomra, ha interjúzhat egyes fejlesztőkkel, ha helyszíni riportokat készíthet, ha ott és akkor első kézből próbálhat ki játékokat, de a célközönség mintha már nem lenne vevő erre. Nem érdeklik őket az exkluzív lehetőségek, nem érdeklik őket a mély és egyedi gamer tartalmak, egyszerűen rögtön és mindent tudni akarnak az adott játékról, ami éppen tetszik nekik, ninc smár akkora értéke egy Rockstar interjúnak vagy egy exkluzív játékbemutató videónak, mint volt az E3 és a Gamescom fénykorában.

Ezeket olvastad már?

Az pedig már csak tényleg hab a tortán, hogy mekkora költségvetés szükségeltetik egy online State of Play bemutatóhoz és mekkora egy Gamescomos Sony kitelepüléshez.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések