A Paradox Interactive szerint nem állt jól a fejlesztés, míg egy fejlesztő váltig állítja, hogy jobban álltak, mint azt elvárták tőlük.
Meglepő hírrel indult a hét, ugyanis a Paradox Interactive váratlanul elkaszálta a The Sims riválisának szánt Life by You-t, a fejlesztésért felelős Paradox Tectonic csapatánál pedig leépítésekbe kezdett, majd bejelentették, hogy be is zárják az egészet. A 24 alkalmazott élete tehát alaposan felfordult az elmúlt napokban, de a játéktervezőként dolgozó Willem Delventhal szerint a problémák nem most, hanem már hetekkel ezelőtt kezdődtek.
Delventhal a LinkedInen osztotta meg a tapasztalatait, és már rögtön a posztja elején elárulta, hogy „egy ideje tudtam róla, hogy lehet bezárnak minket”. Ennek ellenére ő úgy gondolta, hogy „rendkívül jól” álltak a munkálatokkal. Bár konkrét számokat nem oszthatott meg a nyilvánossággal, a belső méréseikre hivatkozva azt állítja, hogy „jelentősen” az elvárások felett teljesítettek. Sőt, azt is hozzátette, hogy „hetekkel a rajt előtt leokézták” a csapat munkáját, tehát minden úgy tűnt a részükről, hogy rendben van.
Ezeket olvastad már?
Ez azonban távolabb sem állhatott volna az igazságtól. Ugyanis Delventhal szerint a rajt előtt két héttel váratlanul azt mondta nekik a Paradox Interactive, hogy nem adhatják ki a játékot. Ezen a héten pedig elveszítették az állásaikat is a stúdiónál, így lemondhatunk arról, hogy megkapjuk a papíron ígéretes The Sims riválist.
„Nem mondták meg, hogy miért. Ehelyett egy hónapot töltöttünk a purgatóriumban, minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy bizonyítsuk, megéri kiadni, még lehetséges vásárlókat is kerestünk és felajánlottuk, hogy váljunk el, indie-k leszünk. Lényegében semmilyen választ nem kaptunk.”
Delventhal ennél mélyebben nem ment bele a helyzetbe, azt mondta, neki is csak teóriái vannak arról, hogy mi történhetett az utolsó pillanatokban. Azt viszont még hozzátette, hogy a kirúgásukról a publikus bejelentésből értesültek ők is.
A Paradox Interactive vezérigazgató-helyettese, Mattias Lilja hivatalos álláspontja szerint a korábbi csúszások és meg nem nevezett hiányosságok miatt döntöttek úgy, hogy már nem bíznak a Life by You-ban:
„Néhány héttel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy visszatartjuk az Early Access kiadást, hogy felülvizsgáljuk a Life by You-t, mivel a játéknak még mindig volt néhány kulcsfontosságú hiányossága. Bár a halasztás egy lehetőséget kínált, de miután ez már korábban is megtörtént, világossá vált számunkra, hogy az út, ami elvezethet minket a megjelenésig, túlságosan hosszú és bizonytalan.”