A modern gaming rákfenéje, ami az Alone in the Dark fejlesztőivel történt?

A modern gaming rákfenéje, ami az Alone in the Dark fejlesztőivel történt?

Régen minden jobb volt?

Az utóbbi években nagyot mennek a klasszikus túlélőjátékok felújított kiadásai. A Capcom már évek óta profitál a Resident Evil remake-ekből, tavaly januárban pedig a Dead Space remake is elnyerte a kritikusok és a játékos tetszését is. Nem is csoda, hogy úgymond a B-oldal is akart egy szeletet a tortából. Bármennyire is a műfaj megteremtője az Alone in the Dark, ma már igenis a B-oldalnak számít a széria. Ettől függetlenül belevágtak az Alone in the Dark remake fejlesztésébe és bár az látható volt menet közben is, hogy nem éri majd el a Capcom játékainak minőségét, azért kellően izgalmasnak tűnt.

Sőt, igazság szerint az Alone in the Dark remake nem egy rossz játék. Megosztó és vannak hibái, de élvezetes, látványos és izgalmas tud lenni. Nem lesz belőle egy klasszikus darab, de érdemes akkor is kipróbálni, ha ismered az eredeti játékot és akkor is, ha nem. Ugyanakkor, a játék hivatalosan megbukott, fejlesztőiket pedig néhány napja beszántották. Ez pedig, ha nem is sokaknál, de a gamer közösség egyes tagjainál nagy felháborodást keltett.

Az egyik oldal a mai modern gamingre hárítja a felelőséget. Azt mondják, hogy elkorcsosult a piac, rettentően nehéz, átláthatatlan és élhetetlen lett. Nincs esélye a kisebb csapatok kisebb játékainak, nincs esélye az új IP-knek, nincs esély arra, hogy ha egy fejlesztőcsapat hibázik is, de onnan felálljon és második esélyt kapva főnixként szülessen újjá. Minden gyorsan, dollármilliárdokból történik, és mindenkit lehúznak a WC-n rögtön az első hiba után. A hibák pedig rettentően felhígultak, a legkisebb ballépésből is nagy gond születik, ami bárki számára végzetes lehet.

A másik oldal egyenesen azt az Embracer Groupot ekézi, akinél az Alone in the Dark jogok is vannak. A cég gyorsan, gondolkodás nélkül vásárolta fel a gamerpiac parlagon heverő részét, hogy aztán gyorsan és gondolkodás öntsék magukból a játékokat, különösebb minőségi elvárások és ellenőrzés nélkül. A lufijuk aztán hamar kipukkant, több száz alkalmazottat rúgtak ki tavaly óta, értékes fejlesztőcsapataikat pedig a legkisebb hiba is lapátra teszik, mintha csak neveket húzogatnának ki egy szalvétára írt listán.

Te mit gondolsz? manapság tényleg nem hibázhatnak a játékfejlesztők és a legnagyobb szereplőkön kívül tényleg mindenkit elnyom a piac?

Kövess Minket!



Gamer szótár