Úgy tűnik, hogy ezzel még a műfaj legnagyobb rajongóinak is meggyűlik a baja.
A FromSoftware-es srácok örökre beleírták magukat a videójáték történelembe, mikor 2022-ben kiadták a játékosok és a kritikusok által is egyaránt elismert, és hatalmas sikereket elért – 25 millió darabszámban értékesített – Elden Ringet. Egyszerűen mindenkit lenyűgözött ez a soulslike játék, ami Hidetaka Miyazaki – a FromSoftware vezérigazgatója – szerint is súrolja a tökéletesség határát. A közösség ennek fényében természetesen hatalmas örömmel fogadta, mikor a fejlesztők bejelentették, hogy június 21-én debütál a Shadows of the Erdtree névre keresztelt kiegészítő, és hasonló mértékben csalódtak, mikor kiderült, hogy ezzel lezárásra kerül a játék. Tovább fokozta az izgalmakat, hogy az előzetes kritikák szerint ez a valaha készült legjobb kiegészítő. Most, hogy túl vagyunk a DLC megjelenésén, a felfokozott várakozást felháborodás váltotta fel.
Pár nap alatt közel 35 ezren értékelték Steamen az Elden Ring Shadows of the Erdtree-t, az összesítés pedig vegyes. Legtöbben arra panaszkodnak, hogy túlságosan, már-már élvezhetetlenül nehezek a főellenségek, valamint unalmas a velük vívott harc, de sokan találkoztak komoly szerver és textúra hibákkal is.
„A támadások elöli folyamatos kitérés mára öreg lett, és számomra mostanra egyáltalán nem szórakoztató. Az, hogy kitérsz, kitérsz, tartod, kitérsz, kitérsz, futsz, aztán megint kitérsz, kitérsz, egyet ütsz, és folyamatosan ezt ismétled... eluntam magam." – írja egy csalódott játékos, akivel rengetegen egyetértenek.
Sokak szerint viszont számítani lehetett arra, hogy itt extra kihívások várnak ránk, és inkább örülnek annak, hogy még egyszer utoljára belevethetik magukat a legbrutálisabb Elden Ring összecsapásokba. A szerver és textúra problémák pedig idővel úgyis orvosolva lesznek.
Ezeket olvastad már?