Gondolt egyet a Steam és kinyírta az Nvidia Shadowplayt

Gondolt egyet a Steam és kinyírta az Nvidia Shadowplayt

És a legjobb az egészben? A géped teljesítményére alig van hatással a Steam Játékfelvétel.

Mostantól a Steamen keresztül is rögzíthetjük az esti kockulásunk legizgalmasabb pillanatait, ugyanis megérkezett a Steam Játékfelvétel bétája! A Valve bejelentése alapján az Nvidia Shadowplayhez vagy az Xbox PC-n is beépített rögzítési lehetőségéhez hasonló megoldással bármely steames játékból azonnal visszajátszható, vágható, megosztható felvételeket gyárthatunk.

A felvételnek két módja lesz, egy automatikus és egy manuális. Előbbi esetben a Valve szerint „a játékmeneted folyamatosan mentésre kerül az előnyben részesített meghajtódon, soha nem lépve túl az általad meghatározott hossz- és tárhely-korlátozásokat”. Míg a manuális módban semmi hókuszpókusz nincs, egész egyszerűen mi döntjük el, mikor indul a felvétel és mikor ér véget. A Steam Idővonal és az eseményjelölők segítségével pedig mindkét esetben azonnal megtalálhatóak a felvétel legfontosabb pillanatai, így például egy Counter-Strike 2-es klipnél a fragekhez ugorhatunk keresgélés nélkül, ezzel is megkönnyítve a folyamatot.

Ezeket olvastad már?

A visszajátszás funkció egyébként önmagában is hasznos lehet, hiszen így azt is megnézheted, hogy ha valamit elrontottál, mi volt a hiba – ráadásul ez a Steam Átfedésből elérhető, ki sem kell tabolni a játékból. A vágás funkciót aligha kell magyarázni, a megosztás viszont annál inkább érdekes, mert nem csak a steames képernyőmentések közé tölthetőek fel a klipek, hanem közvetlenül a barátinknak is küldhetjük őket a steames chaten, vagy MP4 formátumban elmentve bárhová feltölthetőek. Illetve Steam Deckről PC-re vagy okostelefonra is könnyedén átdobhatóak a videók, ha esetleg azokon kényelmesebbnek találjuk a vágást vagy megosztást.

A Steam Játékfelvétel tárhely igényéről már írtunk fentebb, de az alábbi képen látható, hogyan is néz ki ennek a beállítása a gyakorlatban. A háttérfelvételnél lényegében meghatározhatjuk a hosszt és a minőséget, és így előre tudjuk, hogy mennyi helyet foglal ez:

A másik kérdés, ami valószínűleg sokak fejében megfordult most, hogy vajon mennyire hat ez a funkció a teljesítményre? Nos, ez nyilván eszébe jutott a Valve-nak is a fejlesztés során, szóval azt írják, hogy a CPU helyett az AMD vagy Nvidia GPU-k dedikált videókódoló hardverét használják. A MrMaxim nevű Counter-Strike youtuber alaposan körbejárta a témát Twitteren, és arra jutott, hogy az Nvidia Shadowplayhez képest nincs teljesítménybeli különbség, vagyis jó munkát végzett a bellevue-i cég, nemigen fogják a modern hardverrel rendelkező játékosok megérezni a felvételt az FPS-ükön. Egyelőre nyilván még bétában van a funkció, tehát bugok előfordulhatnak, de mindent összevetve azt kell mondjuk, hogy ez egy remek újítás.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések